|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag ska bara rätt mig lite. Instrumenet i E90 synkar mätarställningen med FRM o CAS modulen dvs två andra moduler, E90 har ju ett bussystem som är mera avancerat än de tidgare E39/E38/E46, men principen för utbyte av moduler och instrument är i stort det samma som tidigare. Tyvärr är det inga konstigheter att ändra en mätarställning till vad man vill ha den till med "fulutrustningen" med dessa heller. OCh ska man ändra den bör man väl ändra den till rätt kanske,annars lär det stå rätt dvs 19000 i de andra modulerna och fel i instrumentet i detta fall. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Haha seriös firma! "Angav lägre mätarställning för att göra den intressantare". Fd fastighetsmäklare kanske? Skulle aldrig i h-e köpa en bil av er! | |
|
Är väl med samma logik att göra saker intressanta som dom har: 1 645CiA 04 med 9870 mil på mätaren som enligt senaste besiktning 25/2 gått 10 710 mil och dessutom verkar vara en 03:a Eller en bil som annonseras som en 330iA men som är en 328iA fast det anger man först i brödtexten längre ner. Eller en 550i som annonseras med 6 400 mil men som vid besiktningen 5/1 gått 6 624 mil. Gamla annonser, besiktning när bilen står i hallen och mycket provkörningar. Kanske det är en förklaring men sammantaget och med deras eget påstående om orsaken till 3 000 mils skillnad på 320:an känns det som handlaren hamnar på iskalla listan om det inte blir bättre förklaringar. |
|
| Man blir ju totalt förbannad!!! vilket, rent ut sagt jävla skit snack!!! Sitter å ljuger folk rakt upp i ansiktet Jag hoppas, o håller tumarna på den FETA smällen! | |
|
Svartlista det där oseriösa skitföretaget. Kan han inte ta och svara igen så vi får se vad det kommer för läcker ursäkt nu :) Kanske att expressen vill skriva någon liten artikel om ett trevligt litet företag som säljer skruvade bilar. Borde ju resultera i en duglig uthängning. |
|
|
Klart det är en 330. 328 finns inte som E90. Tycker Sail bör sila sitt snack. |
|
| Visst finns det E90 328, i USA där nämnda bil kommer ifrån säljs det 328 vilket bilen också är när man slår regnumret på den. | |
|
karlhilding: läs gärna allt jag skrev i inlägget och koppla det till trådens ämne. Därefter kan du komma med råd om hur jag ska prata/skriva. Och som sagt visst finns 328:a på andra marknader som GE skriver. Och precis som jag skrev anger firman det i annonstexten fast rätt långt ner. Men det var precis det mitt inlägg handlade om, firmans sätt att skapa intresse för sina bilar genom att ange uppgifter och miltal på ett intressant sätt. |
|
|
Inte så konstigt att det här händer. Att varje mil kostar att köra är ju självklart, har man tillgång till ett instrument kan man även få tillbaka en stor del av dom pengarna genom att helt enkelt skruva tillbaka mätaren. Det är ju här garagehandlarens marginaler finns. Därför skulle jag aldrig i livet köpa en bil från en garagefirma även jag ofta går och tittar på skoj. Alla bilar, oavsett ålder brukar ha gått 9500mil på mätaren. Det är ju enkelt att få det så om man har möjlighet att välja mätarstälning. |
|
|
Ok sorry. Ber så hemskt mycket om rågsikt. Visste inte att det finns en 3 lit motor i USA som utvecklar 231 hk (170 kw) och som benämnes 328. Däremot att nya femman har en 528 på 3 lit. 1000 x ursäkt! |
|
| Bra att man man nagelfar saker som verkar skumma här på forumet. Ännu bättre att den uthängde använder sin möjlighet att förklara sin syn på saken, vilket händer alldeles för sällan./ Tror inte på nån säljare. | |
|
Det var därför jag tipsade dem om tråden här på forat. Det är bra at de får veta att man har ögonen öppna helt enkelt. Reg nummert är tillagt på bevakningslistan iallafall, så nya ägarn får ett mail med tråden när/om ägarebyte sker på bilen ifråga. :) //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Amullo, Är det en bevakningslista som finns här på forumet du hänvisar till eller en egen du noterar i? Vore en bra funktion med en gemensam lista över uppenbart skruvade bilar (med argumentation över varför de anses skruvade + ev. respons från de företag eller privatpersoner som sålt dem) samt så klart en sökfunktion över reggnummer och bilfirmor... Alla (hederliga) tjänar på ett transparent system och jag lovar att de firmor som sköter sig och de som inte gör det, får betydligt större incitament att sköta sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.