AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
857

Vad ingick i "M-paket" till E36:orna?

Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Finns det några tillbehör som "alltid" är med i M-paket? Jag har en M Technic Steering Wheel Airbag-ratt och misstänker att bilen även har sportchassi förutom allt annat lull-lull...

Visst finns det någon sida på nätet där man kan kolla VIN eller VDN-koder för att se vad man hade från början när bilen var ny? Men vart hittar man denna kod i bilen?`

/MVH

I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy!
Närmsta BMW handlare kan ta fram en lista på all originalmonterad utrustning på din bil via reg. numret, eller VIN. Be dem om en detta i samband med att du handlar nånting där så får du säkert "listan" på köpet.
Svart innertak, M-stötfångare ingår. M-ratt gick att få som normalt tillbehör precis som sportchassi.

Stephan
ed
776
edge
520dT M -15
Tror även orginal utrustningslistan kan finnas i bilen. Antingen under dynan till baksätet eller under passagerar stolen.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Under soffan bak, så kan de sitta en lapp om du har tur, om ingen annan har slitit bort denna, den är oftast fasthäftet i undersidan av sitsen!
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Tack alla! Hittade listan i dag, satt i servicehäftet... Men skinnklädseln är inte med (däremot ratten), inte heller sportchassi tyvärr... Ja ja, vad är väl en bal... ;)

btw så lagade jag obc:n igår (pixelfel) och har försökt posta ett inlägg om det med lite tips, men man får visst inte posta länkar i http:-format antar jag? Ska kolla forumsguiden...

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.