|
|
|
|---|---|
|
Hej söker lite hjälp med min bil en 520 ia e39 -99 . det är så att den hackar till vid gaspådrag mellan 800-2500 varv . har varit inne på 2 olika verkstäder och läst felkoder och kan inte se några . det jag undrar kan det vara fel på kamaxelgivaren utan att man ser felkoder. jag har kopplat ut antispinn LMM och felet kvarstår ändå . fick tips om spridarcleaner men det hjälper inte . Någon som har nått bra tips ? | |
|
Ingen som har några erfarenheter kring detta ? |
|
|
Jag hade en 520 E34 för några år sedan. På den fick jag problem med kamaxelgivaren och det upptäcktes när felkoder avlästes. Jag vet inte hur det är på E39. /Fredrik Andersson Svenska M3 E30 Registret M3E30.se Länk |
|
| Nu går bara bilen värre och värre ... några tips någon ? finns inga felkoder kan givare vara trasiga ändå ? vill ju inte byta ut saker som funkar . | |
| Är kamaxelgivaren dålig så borde det ge felkod, vilket gör attt jag tror att det kan vara nåt annat. | |
| Min 523 -99 hackade som fan vid gaspådrag vid last, mest vid 1500 varv, alltid under 2000varv varm motor alla gånger. Tog loss tomsgångsmotorn/ventilen och dränkte den i rostolja (gul sonax i detta fall) . Har gått ryckfritt i 2 mån nu...peppar peppar. Misstänkte kam/vevaxelgivare som många andra haft problem med, inga felkoder fanns lagrade. | |
| okej tack för tipset . ska kolla det i morgon . verkar vara mycket problem med hackande motorer och alla verkar ha haft olika fel .. inte en lätt gåta detta när man inte får några felkoder . nu varvar den inte upp riktigt heller den liksom är som att övervarvninsskyddet går in så ökar varvet sakta . | |
|
Luftmassemäteren har jag redan lossat utan resultat . var ute och körde idag och nu är det värre och den har även hoppat till när den är kall . nu finns det ingen ork och när jag varvar upp den i fri läge så är det som om övervarningsskyddet går in redan vid 3500 varv ca fast den varvar upp helt fast det tar tid . /C |
|
|
När kamaxelgivaren var kass på min 530 så gav det en felkod. ___ //Ulf |
|
| Fick ordning på det idag bytte stift sen gick det fint ... får hoppas att det håller sig så | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.