|
|
|
|---|---|
|
I helgen rullar en fin E90 325i in i garaget och då ska Compacten ut!. Det är en E36 316i -00 med 21500 mil på mätaren. Utrustad med "Komfort edition paketet", dvs elhissar, sportratt, larm, AC, färddator, dimljus, vita blinkers mm. Två ägare och gott skick trots milen. Vi har haft den i fyra år och 12.000 mil. Allt fungerar och det finns inga fel på bilen och inga märkbara skavanker. Ingen rost. Foton finns under min profil. Vad ska jag ha för utgångspris och vad slutar den på? //Mats **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** | |
|
Ut 19K Avslut 10+K |
|
|
Strax över 10.000 som slutpris!???? Förstår inte hur bilar värderas på detta forum ibland? Kollar man på Blocket så är det allt mellan 30-50K beroende på miltal och skick. Har en polare som köpte en liknande för några veckor sedan som var riktigt fin. Tror de gav runt 35K för den. Sätt ut den för 35.000 och se till att någon seriös spekulant kommer och kikar på bilen. Tiderna verkar verkligen ha förändrats när det gäller bilaffärer. Idag ska man sälja bilar till skampris, alla köpare ska göra ett klipp och många verkar inte bry sig om skicket. Sedan att man ska pruta 10-30% via mail eller telefon innan man ens har tittat på bilen förstår jag inget av. Förr så åkte man och kollade på objektet innan det ens var på tal att pruta. Och man kunde inte pruta bara för prutandets skull, utan det gick bara om man hittade skavanker som man inte hade blivit upplyst om. Sorry att jag gick lite off-topic, men blir less på att så många inte kan vara seriösa. Mvh Tobias |
|
|
turbo4ever är helt ute och cyklar. Fullständigt! Ut 30k-35k. Slut 25k-30k. |
|
|
Har du bara hyfsad historik och den är i fint skick så tror jag nog du kan få 20-25000 av någon seriös spekulant. De är ganska populära de där små trollen faktiskt. Lycka till Frasse |
|
| Om den är lika fräsch som den ser ut att kunna vara på dina bilder så tror jag nog att du kan få någonstans runt 30k för bilen. Dom verkar som sagt va vara ganska poppis compacterna. | |
|
Historiken är 100%. Fullservad som kan styrkas med kvitton där det inte är BMW-stämpel. Varje kvitto finns i kvar sedan vi köpte bilen. Skicket för ögat är samma som vid inköpet 2006. Jag hade tänkt gå ut med 29 tkr som utgång och vara beredd på att gå ner mot 20 i sämsta fall. Om jag inte lyckas med 20 tkr får sonen den som studentpresent i vår. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
15-20 är det alltid säljbart för ;-) BMW CS #1812 |
|
|
Nu sitter sonen och håller tummarna tror jag. Hehe “Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.” Lennart Nilsson (s) |
|
| Tycker inte du ska släppa den för under 25tkr. Du kommer inte få lika fin bil till grabben för 25tkr. | |
|
"Nu sitter sonen och håller tummarna tror jag. Hehe" Troligen på att den blir såld så han kan nyttja E90:n :-) |
|
|
Helt rätt Robert! Egen bil är kul, men han föredrar nog att använda en E90 325 mot en snik Compact:) Tack för er input! Nu återstår lite rekonditionering innan annonsering, 325:an är nu hemma. Ytterst välvårdad med alla paket och skinn. Det var ett nöje att köra hem den, en resa på 40 mil igår. //Mats **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Det känns som att compacterna ligger högre i pris än vanlig sedan? | |
|
Ja, då var putsandet klart och annonsen ute på blocket, Länk Den först har ringt redan efter 30 min! |
|
|
Ja, dags för återkoppling när den är såld! Tydligen var 29 tkr för lågt utgångspris för den blev såld på mindre än ett dygn. Jag accepterade 27 tkr per tel fyra timmar efter annonsen kom ut och idag hämtade köparen bilen. 40 mils enkel resa! Prutningen var kompensation för spricka i vindrutan som jag fick precis inför försäljningen. Det var säkert 10 seriösa spekulanter som hörde av sig! (Utöver en handfull "sista priset-spekulanter") **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Billigt med 27tkr. Dock skönt med snabb affär:) Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.