AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.304

Fryser ihjäl snart, hjälp plz

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
Hej!

Kan börja med att förklara att jag redan har sökt, massor.
Dock inga svar som kan hjälpa mig tyvärr.
Om någon hittar någon länk som hjälper mig med mitt problem läser jag gladeligen igenom den.

iaf, till problemet.
Jag får ingen värme från fläkten i min 525 touring e34 -94. Ingen luft överhuvudtaget egentligen.

Fläkten har helt plötsligt slutat att fungera. Fungerade kvällen innan, på morgonen fungerade inte den.

Jag har kört kupefläkten med extern strömkälla och den snurrar fint och utan missljud.
Jag har även mätt upp effektmotståndet och den VERKAR vara hel, tror jag fick 2.5 ohm respektive 0,8ohm.
Säkringen är hel.
Testat med ett annat relä, ingen framgång.

Jag har inte ”svärdet”, utan istället sitter styrenheten för AC:en där, syns i denna länk
Länk

Jag har fläktreglaget av den ”gamla” typen med 3 vred liknande de som sitter på e30 och e28, (manuella ac:n, ej klimaautomatik). Ej de som är infällda som man scrollar på.
Funderar på om vredet gått sönder??

Jag tänkte testa med ett annat effektmotstånd, samt testa och byta reglagepanelen.
Jag har jag slut på idéer, någon som har något tips eller lösning på problemet?

Tacksam för ALL hjälp.

mvh
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Om det sk fläktsvärdet ger upp brukar ju fläkten iaf gå att köra på högsta läget.

Finns det några säkringar till fläkten på E34?

//Roffa
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
Helt riktigt.

Jag tror att det ska finnas säkringar för fläkten i säkringsboxen, dock är inte min tyska världsbäst.
Men alla säkringar där är hela vad jag kan se.
Sedan finns det tydligen ett fläktrelä också, pos 4 tror jag att det var i säkringsboxen.
Har prövat att byta den utan resultat.

Jag börjar undra om det är fläktvredet i kupén som är boven i dramat??
Byt säkringen. Även om den ser ut att vara hel kan den vara sprucken, det hände mig med just kupéfläkten.
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
tack, ska testa det.

andra tips någon :)???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.