|
|
|
|---|---|
|
Hej, har letat runt här på forumet men hittar inte någon med samma specifika problem som jag har. Ryggstödets lutning styrs med en vajer som snurrar under stolen. Jag saknar denna vajern. Går det att köpa en lös vajer eller måste jag köpa motor och hela kittet? Nackstödets höjd styrs på samma sätt om jag förstått det rätt, en vajer går från en liten motor i ryggstödet till nackstödet. Motorn går men det verkar som vajern är av, samma fråga här går det att byta endast vajer? Finns det någon bra bmw shop på nätet som säljer alla små detaljer? En länk hade varit fint! Tack så mycket på förhand. | |
|
Angående nackstödet så är det ett "känt" problem, hur man fixar det finns i denna länk: Länk Hoppas det löser sig. /Stefan |
|
|
Christoffer71: Kanske vet du redan att problemet är vanligt. Vajern är på sedvanligt sätt tvinnad inuti höljet. Med åren så vrider vajern upp sig mer och blir därmed lite för kort. Effekten är att änden på vajern hoppar ur sitt läge i ändarna. I flera fall har jag löst detta genom att korta ytterhöljet någon centimeter. Jag tror att vajern finns som reservdel, kolla www.realoem.com. Om inte borde det gå att lösa med en klassisk hastighetsmätarvajer eller liknande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.