|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att byter turbo i min 745a 84a Den fanns MASSOR med rör för förvärmning av insugsluft och sånna prylar som satt jävligt olägligt och var MYCKET ivägen... Jag har ingen lust att montera dessa rör igen... men så länge man inte kör på vintern så fyller dom väl ingen funktion??? Satt även en plåt under turbon som antagligen är till för att unvika gräsbränder... den lär nog häller aldrig bli monterad igen... för FAN va trångt!!! Om nån vill ha info vad man måste lossa för att byta turbon så har jag numer koll på detta :) | |
|
Tjena! vadå för förvärmning? finns det verkligen det? Jag ryckte bort mina insugsrör förut, men det var ju inge problem. Har aldrig tagit bort turbon dock. Om du inte vill ha plåtarna runt turbon så skulle jag gärna vilja ha dom, du kan väl maila mig i så fall. |
|
|
Jag antar iaf att dom är till för sånt... nåt av rören kan väl va för att få fram luft så inte turbon blir för varm hade iaf 3st såna där lättmetall rör som går sönder när man petar på dom :). kan kolla lite nogrannare vart dom igentligen gick idag när vi ska pula dit den nya turbon angående plåtarna så får jag se tycker alltid om att ha kvar alla grejjer så man kan återställa när det visar sig att dom behövdes :) efter första gräsbranden kanske man inser fördelen med dom :) |
|
|
ett av rören var till för att turbon skulle få kylning... d två lite mindre rören är en total gåta... dom leder igenstans i någon ände :) slutar under kylaren halt enkelt... men går aldeles för krokigt för att ha med trubons kylning att göra |
|
| Du... fungerar din kylfläkt som ska kyla turbon när man har stängt av motorn? | |
|
Japp den funkar och blåser genom det större av dessa rör dock fungerar den endast om motorn är varm (mer än 2/3 av mätaren) annars så går den inte efter motorn stängs av |
|
|
Även den nyrenoverade turbon visslar lite bara hörbart på låga varv i låg fart... men helt ljudlösa är dom väl aldrig antar jag?... är dock lite orolig för smörjningen var rejält igensatt där oljan gick in i den gamla turbon... hoppas bara att det inte är lika illa i röret |
|
|
Skulle jag vara dig så skulle jag göra ordentligt rent och fint i rören. Onödigt att paja en ny turbo. Min turbo viner hörbart upp till ungefär 2000rpm. Den har alltid gjort det sen jag köpte bilen, och den skulle vara ganska ny när jag fick den. |
|
|
Jodå jag ska göra rent rören... tar det samtidigt som jag ställer ventilerna Jag hör också turbon upp till 2000 varv om jag lyssnar noga... sen hörs den inte alls |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.