|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Hola. När jag kör med lillbilen (328 E46 - manuell) så har jag väldigt ofta svårt att "naturligt" få i 3:an. Spaken hamnar ofta i 5:an istället. Ni vet typ om man tar spaken mot neutral så fjädrar den lite men här är det lite mer "sladdrigt". Verkars om om att det händer oftare när bilen är kall än varm. I övrigt så är lådan OK. Inga missljud eller skrap. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Började problemen plötsligt?, om något håller på att lossna, annars kan det vara slitna bussningar och leder. Länk | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Har gjort som gasar-Magnus råder - dvs använda sökfunktionen och numera är jag upplyst :) Note to myself - RTFM. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Tja Kollat på Begagnatguiden på E46 och hittade det här Manuella växellådor Vissa E46 bilar har drabbats av att växelspaken inte återvänder till mittenläget när en växel läggs ur, oftast från 5ans växel. Fenomenet visar sig enbart medan växellådan fortfarande är kall och försvinner när växellådan uppnått arbetstemperatur. För att åtgärda felet, behöver en kolv med tillhörande fjäder bytas och för detta krävs att växellådan demonteras, vilket kostar ca 3500 kr. Samma fel på min. men det går lika bra ändå försvinner ganska snabbt MVH// Johan Bmw, När du Älskar Att Köra |
|
| Har haft precis samma fel på båda mina 328 e46:or jag har haft.. Hade bara problemet under vintertid. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.