AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.121

Någon som handlat av denna person ?

Sida 1 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Länk

På frågan om mk4:an är bussiness eller proffesional fick jag svaret "har dom båda bussiness eller proffesional 3500 skärm mk4 4000kr ska du inte ha eller -??? många som hör av sig"

Han säger att han har delarna jag vill ha, 16:9 skärm + mk4 navi proffesiona.l. Det som börjar få mig riktigt tveksam är att jag såg en annons till där han går under ett annat namn...det tillsammans med en otorlig mängd stavfel och att det tydligen är så jäkla bråttom gör att varningsklockorna börjar ringa så högt att jag håller på att bli döv... :-D

En annan annons med samma mobilnr... Länk

Någon som handlat och kan bekräfta att det är en seriös säljare ?
Annars blir jag tvungen att avstå och vänta in nästa tillfälle för det finns inte en chans att jag köper om inte någon välkänd medlem på forumet kan gröna säljaren..

BMW 4 Life
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Kan tillägga att mailet från blocket som jag konverserar med är helt annat än det som är i den andra annonsen. Tycker ni jag kan dra slutsatsen att någon försöker blåsa folk på pengar eller är det förhastat ?

BMW 4 Life
La
186
Lardy
Bmw M5 Individual 3,6 -90
Bmw 545i/6 M-sport. -05 Bmw 540it/6 #225 -95
Bmw 320it M-sport -03

BMWCS #07336
Det är ju ganska så populära saker han vill bli av med!
Jag själv hade avstått efterssom risken är stor att det är stålet.
De e vad jag anser och tror inte att jag är ensam.

Mvh Lardy
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Exakt... mycket populära grejer och i massor tydligen... jag avstår också såvida det inte finns någon här som handlat och fått det som utlovats + kvitto...

BMW 4 Life
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Kanske någon som blivit av med grejerna i annonsen i Stockholmstrakten nyligen ? Verkar ju bara va BMW delar i massor. I så fall kan de vara intresserade av denna tråd... vill dock bara poängtera att tills motsatsen bevisats är det bara TOMMA SPEKULATIONER.

BMW 4 Life
Så för att det är populära saker som säljs innebär det per automatik att det är stöldgods?
Visst så kan det vara, men kan lika gärna vara delar som han lyckats köpa billigt från någon bildemonterings firma eller via Ebay.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Inte per automatik men tillsammans med att samma säljare går under olika namn med samma mobilnummer och olika e-post adresser, skriver fort och slarvigt, saknar tålamod och är allmänt arogant så skulle det inte förvåna mig.

Jag har dragit mig ur i alla fall, har inte bråttom kan vänta några dagar eller veckor och köpa av någon annan, hans senaste svar: "hej vi snackade om en snbb affär inte en seg och långdragen. jag har tittat på länken ch ja det är den jag har själv den i min e38 750.
mvh peter"

Jag kontaktade snubben klockan 15.29 fick svar runt 20 tiden och svar på följdfrågorna nu runt 22. Hade nästan bestämt mig att slå till innan jag såg att han hade flera skumma annonser online. Om det är en seg affär så vet jag fasen vad som är en snabb :-D

BMW 4 Life
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Mindre propert att uttala sig så här men..

Luktar ju stöldgods lång väg!
Verkar som du hittat en riktig lirare...

Annars så är säljaren en riktig "mångsysslare".
Troligtvis stöldgods eller 100% STULET. Rattar, m-paket och navi. Det är ju sånt som blir stulet var och varannan dag från olika BMW bilar.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
"Troligtvis stöldgods eller 100% STULET" = stulet alltså.. ;-)

/Andreas.
Ctech hade ju en fråga om navin och"Peter" svarade som om han inte vet vad för navi han säljer
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Gillar detta.. "är det ingen jag har hemma så kan jag beställa hem det inom tre dagar oftas "

Chansen att det är ärliga prylar finns givetvis men den är nog väldigt liten...

___
//Ulf
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Samma annonsör
Länk

Här heter han mikaela också
Länk

-------
//Lövet
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Någon som bor i närheten och som blivit av med sina grejer borde kanske stämma träff och kolla in prylarna... kanske någon hittar sina grejer där...

BMW 4 Life
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
"Peter Hansson" bra klassiskt namn som ska ge förtroende... har en känsla av att han heter något helt annat med tankte på hur grymt illa han skriver..

Känns så där va?

/J
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Är ju tyvärr svårt att veta om det är sina prylar om man inte märkt dem på något bra sätt och det är ju svårt.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Här heter han Per, och kränger lite verktyg..

Länk

/J
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Bra att han använder sig av busgods när han skall skicka prylarna! Blir ännu svårare att hävda god tro då...;))

Don efter person!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Troligen samma snubbe som i denna tråd: Länk

///BMW - Was sonst!
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
Skattmasen jagar ju folk på blocket också så det kan vara någon som vill göra sig en svart hacka på skrotade bilar kanske?

Eller så är det lasse mejsel ..

BMWCS 06641 www.specialsvarv.se
Annonsen är skriven på otroligt dålig svenska, typ "svenska med brytning"
Troligtvis någon med brister i kommunikationen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.