|
|
|
|---|---|
|
Köpte en 318i nyligen med rasad topp.Rev ner allt och plana toppen, byta alla packningar o packboxar men när jag starta den så gick den ojämnt på tomgång och upp till ca 2500rpm. Körde in o besiktiga den men fick för hög hc halt. Byta alla tändkablar, stift, rotor och fördelarlock men fortfarande samma problem. Somsagt den går ojämt/hackar på tomgång upp till ca 2500 rpm sedan går den hur fint som helst. Någon som har varit med något liknande och löst det? Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway | |
|
Ventiltätningar? Drar den olja? Blårök? |
|
|
Ventiltätningar är bytt och den ryker varken blått eller vitt. Kommer lite vattendroppar ur avgassystemet men det kan ju ha med vädret att göra. Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway |
|
|
Ojämn tomgång kan ju vara lambdasond men det brukar inte ge höga HC-värden. Det behöver ju inte vara korrelerade fel iof... Kanske katten + något i motorstyrningen. Känner mig inte så hjälpsam... =) |
|
| drar den tjyvluft nånstans månne? jag bytte kam och topp packning på min m40 och efter det gick den skitdåligt i ungefär en vecka men sen gick den bättre o bättre o nu går den rättså bra. men jag funderar ändå på om det inte kan vara lambdasonden eller tjyvluft som kan vara problemet på din bil? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.