AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
621

"REST" knapp,Klimat, E39

Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
Hej,

kan någon beskriva för mig hur "REST" knappen funkar för 540-97, jag har provat att trycka på den men den lilla gröna lampan uppe i vänsterhörnet på knappen tänds ej, har jag fel på den eller ?

Den går bara igång om yttertemperaturen är under 15 grader (har jag för mig). Står i instruktionsboken.

/Micke
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
Min instruktionsbok är på tyska, kan någon ge mig en snabb översättning på den funktionen.

TACK!

* BMW SAME *
Restknappen kan du trycka in om du står parkerad med avstängd motor vintertid.Då får du in värmeöverskottet från motorn och bilen blir inte så snabbt nedkyld.Smart va!!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Pajala: Tips: Det finns svensk instruktionsbok att få tag på hos din närmaste BMWhandlare(långt?), kostar någon hundring.
Mvh
Asken
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
Närmaste BMW handlare blir nog i Luleå, "BARA" ca 22 mil, precis .. just runt knuten (ha ha), jag måste ändå dit och kvittera ut en ny huvudnyckel.

Tack för all hjälp.

* BMW SAME *
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Pajala,
det finns något som heter Post, en låda utanför ditt hus eller ett hål i din dörr. mha denna facilitet kan man skicka brev, med t.ex instruktionsmanualer i.Att åka 44 mil t.o.r synes mig vara overkill.

Harri Nikander, din koskenkorva i etern
Det finns ingen riktig post längre!
Skickade ett antal kort från Sicilien för tre veckor den, verkar avstämplade OK där nere, men har anlänt i olika omgångar till adressaterna här i Svedala. Senast i förrgår kom ett hit...

FP
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Vem kan man lita på?
Beställde lite trevlig motorlitteratur från Amazon.com
inför sommaren.En bok om Colin Chapman bl.a.

Fick ett paket med böcker om den brittiska satirens utveckling på 60-talet.... Monty Pyton i allära, men jag föredrar Lotus Elite, 72 och 79 som hängmatteitteratur!

Klagade hos Amazon som ursäktade sig och skrev att pga av kostnadsskäl så var det ingen ide att jag returnerade satirboken, de bad mig istället donera den till närmsta bibliotek. Boken om Chapman dök upp ett par dar senare. Frid und Fröjd!

Harri Nikander, din koskenkorva i etern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.