|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E91 och har köpt både Iphone och TomTom med dess carkit. Carkiten är utrustad med sugplatta och jag kan inte finna annat ställe att fästa denna på än på fönstret. Jag tycker då enheterna kommer för långt från ögat och örat. Skulle vilja fästa i närheten av ventilationsintag men sugkoppen går omöjigen att fästa där och så även den komposit platta man skall använda som alternativ till vindruta. Kompositplattan fäster inte eftersom instrumentpanelen inte är plan utan välvd. Någon som har någon bra idé | |
|
Du kanske kan hitta något fäste på Länk som skulle kunna passa. Det ska enligt vad jag har hört gå att demontera utan att lämna permanenta märken, men det är ju upp till var och en att bestämma om man vill fästa fast saker i interiören. Ta en titt och se om du hittar något som passar. |
|
| Tack för svar. Skall se om jag finner något. Dom har ju ett milt sagt omfattande sortiment | |
|
Enda problemet är att hitta en återförsäljare som har grejerna.. Jag letade febrilt innan jag kom fram till att Dustin har grejerna. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Googlade lite.. Sökte på google på Brodit och E90 Hoittade en del olika fästen här.. Länk //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Brodit verkar ha en vettig lösning även om plattan verkar lite liten att fästa sugkoppshanen på. Vet inte om jag bläddrar fel på Dustin men jag fann intet. Jag är ju bara ute efter en sugkoppshona till TomToms car kits hane. |
|
|
Jag skulle skippa sugfot osv, har ännu aldrig träffat på en sån som sitter nån längre tid, ens på glas eller keramik. Själv har jag skruvat fast TomTom-fästet permanent på fästbygeln som sitter över luftinsläppet (E39), funkar perfekt, lågprofil, inget onödigt som sticker ut osv när navin är bortplockad. FP |
|
|
Kanske du har rätt. Jag prövade med ett unversalfästa från MediaMarkt som man skulle, med en typ av krokodilkäft, nypa fast i ventilationsgallret. Funkade inte alls. Samtidigt vill man ogärna sätta skruvhål i panelen |
|
|
Skippa Mediamarkts lösning eller liknande universal. Det Safetyclip eller Brodit som gäller, googla gärna på dessa, de har skräddarsydda fästbyglar till så gott som alla bilar som sätts fast utan att det bli någon åverkan. Sen kan du montera valfritt tillbehör på bygeln. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.