AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
766

525i med lite otrevlig ljud och gång

525i -91a

Bilen har en tråkig gång vid tomgång men ej vid färd. Kan det vara tomgångs motorn eller?
Kan ju säga som så att jag är ingen van bmw skruvare.

Bilen har även problem att bli varm både vid tomgång och när jag kör med den. Bus kör jag ett tag så kan den då komma upp men inte till rekomenderad temp. Termostat kanske?

Sen till det som jag låter dyras i mitt öra.
Vid snabbt gaspådrag så slår det till under bilen. ganska kraftigt.
Har läst om silen block men sletna sådana har ju symtomen att bilen är svajig men denna är inte det.
Kan det vara något fäste eller något till kardanen som är kass eller är det trorts allt dessa silentblock kan ge sådana ljud?
Skulle vara tacksam för alla tankar och möjliga svar-
da
103
dalleballe
525iAT -93
Har en 525i -93 med samma temperatursproblem och det var termostaten som låg i öppet läge hela tiden, efter ett byte av den går den upp så fint. Så förmodligen är det termostaten som jävlas med dig. De andra problemen vågar jag dock inte svara på..
Bl
16
BlackBoomer
316i cpt -98
Hade samma problem på min 525a för ett par år sedan. Motor började bli varm när jag körde sakta , det var inga problem på motorvägen osv. Till slut gick kylaren sönder.
Fick byta kylaren och termostaten sedan var allting bra.

Okey skall testa o byta termostatet på den nu innom det närmaste då.
Får hoppas att detta hjälper på denna punkt.

Ingen som har någon ide om vad tomgången kan bero på?
bytade termostat nu o nu så blir systemet varmt men dock så får jag inte någon värme i bilen.
Fungerar svagt till rutan och till benen men inte till mitt zonen.
Kommer bara kyla från dem.
Samt att det är inget flås i fläckten när man har det på benen eller rutan, men dock bra flås när man kör på resterande.
Någon som har någon ide?
Kupe filter kanske?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.