|
|
|
|---|---|
|
Ja, som rubriken lyder. Fick precis lacksläpp på bagagelucksemblemet och började kika efter nytt på ebay. Har svårt att få en bild av vad som ser bäst ut - original- eller kolfiberemblem? Och om man byter till kolfiberemblem, är det ett "måste" att byta centrumkåpor på fälgarna också? Bilen i fråga är en e36 coupé med m-paket. Klart alla har olika smak och man ska köpa vad man gillar bäst själv men alltid kul att höra andras åsikter. Så delge gärna era åsikter | |
|
Jag föredrar alltid originalstuk på BMW, emblem inkluderat. BMWs färger är blåvita, inte svartvita! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Tack för ditt svar Jasko76. Tänker för närvarande i samma spår. Fyll på med fler åsikter! |
|
Buspelle |
Original är alltid bäst. Håll dig till det. |
|
jag tycker de är finare utan emblemen om man kan spackla igen och lacka bra över. på huven är de klart snyggast utan emblemet. Länk BMW ownz |
|
|
Kan inte säga att jag håller med, Frrla. Det ser så "fattigt" ut utan emblemet på nåt sätt. Man ser ju att det är en BMW, men man ser direkt att nåt saknas, den stolta rondellen, nämligen. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Fy fan det va inte snyggt utan emblem! =) |
|
|
Nu ser jag att emblemet hänger i backspegeln som nåt j-la Wunderbaum! :) Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Nja, jag behåller gärna mina emblem. Men kul att du hittat något du tycker är snyggt som sticker ut lite Frrla. Man ska ha det som man själv tycker ser bäst ut! =) Blev ett par blåvita originalemblem. Även om båda har sin charm så blev det dessutom mycket billigare med original. Tack för åsikter! Mvh |
|
|
haha! ni är de första som sett mitt bygge och tycker de ser f'rjävligt ut :) har man tråkigt och hyfsad fantasi kan de lätt bli galenskaper ;) är själv nöjd med det som jag skrev tidigare. dock frös bägge "dämparna" till huven sönder när de var kallt ute och jag "tappade" huven från hälften så den small igen och sparklet sprack :'( skall göras om till sommaren. Daniel_J: kul att du blev nöjder! BMW ownz |
|
|
Skaffa dig en ny huv med emblem, Frrla :) Spacklet har en tendens att brytas upp, det är ganska poröst med... Har själv spacklat en del på gamla bilar och blev aldrig nöjd. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
jobbar på de för fullt. dock har inte första riktiga lönen seglat in på kontot än. ska byta vä framskärm, grenrör, bakdämpare, huv, filter-huspackning, lyktglas, underredsbehandla och rost-laga efter den hårda vintern. har köpt nya huvdämpare, angel eyes, div lampor och lite krams i vinter. så ny huv är inte prio. då gör jag om och kör en sommar till innan jag fixar nytt ;) BMW ownz |
|
|
Frrla: Har du lackat huven med sprayburk eller? Maken till "matt" yta som ska se blank ut har jag nog inte sett :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
ja vet :S de va inte burkens fel tror jag. hade vaxat bilen någon vecka innan och klant som jag var så hade jag inte tvättat bort silikonet som vax innehåller. va händer tro? klarlacken reste sig... bara att acceptera mitt misstag och lägga på ett tjockt lager så de tål stenskott mm. har inte rubbat ner ytan heller lat som man är. men gör ja de kommer de bli lite bättre antar jag. BMW ownz |
|
|
Håller inte riktigt med där, visst är det alltid uppskattat med orginal stuk men mina emblem på huv och baklucka började se dåliga ut så bytte ut dem nu men svart vita då jag har en svart 330ci och tänkte köra på lite black style.. hehe men det blev riktigt snyggt. Även dem små detaljerna som man inte märker speciellt mycket gör faktiskt skillnad i sin helhet. Kolfiber på en hyfsat orginal bil ser bara B ut. Spackla igen det skulle jag aldrig göra, Bilen förlorar en stor del av sin personlighet då tycker jag.. En gång tyskt, alltid tyskt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.