|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem med lyset på min 525i -88. Nu när det var som kallast i januari och februari så slocknade halvljuset, positionsljuset fram och bak på höger sida av bilen. På vänster sida funkar dock allting. Bromslyset funkar på båda sidor bak och även alla blinkerslampor på båda sidor funkar. Spoilerlyktorna funkar oxå på båda sidor fram, men jag antar att de går på ett separat relä eller krets.. Jag hittade en tråd här där det var problem med LKM modulen. Jag följde guiden som var där och bad en kompis (som är utbildad elektriker) att löda om alla kontakter. Dock så hjälpte inte det mitt problem. Jag har sökt så gott jag kan i forumet så ni ska slippa se "ännu en som inte hittat sök-funktionen". Har inte hittat nåt som stämmer överens med mitt problem. Kan ju visserligen ha missat just den där perfekta tråden med svaret i, men det är isf min vanliga otur. hehe. Nån som har nån idé om vad det kan vara? Kan för övrigt säga att jag kollat alla säkringar oxå. Kan tillägga att instrumentbelysningen slocknade på samma gång som de ovan nämnda lyktorna slocknade. | |
| LKM eller kabelbrott. Kontrollera och mät kablarna från säkringsboxen. Din vän kanske slarvat? Dessutom kan reläena brännas sönder om man kört med >55W-lampor. Då hjälper ingen omlödning i världen, tyvärr. | |
|
Ok. Men går både fram och bak på samma kabel då? Och ska den verkligen påverka instrumentbelysningen? För allting dog ju samtidigt. |
|
|
Hade en trasig box tidigare, då dog både fram/baklyset på ena sidan..kommer inte ihåg om instrumentbelysningen dog. //Roffa |
|
| Nu har jag provat med en ny LKM men det hjälpte inte. Det är fortfarande dött på höger sida både fram och bak och även intrumentbelysningen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.