|
|
|
|---|---|
|
hej Finns det någon bättre v12 motor, än den jag har i min 750, 88 års modell? , denna motor har ju 2 ihop slagna 6or, 2 bränsle pumpar mm, men tydligen ska det finnas en RIKTIG, v12 som dessutom skulle fungera bättre, men i vilken års modell kommer den i? finns det bilder?? mvh Roger | |
|
Hej, Den motor du tänker på kallas M73 och finns bla i E38 750, sök på forumet så hittar du massor! Har man båda fötterna på jorden är bilen på verkstan. |
|
|
M73 kom till 850 från februari 94 tror jag. Tillverkades bara 1218 st 850 med M73. /AGW |
|
|
MMM M73 det är grym kvalite... kolla denna, man ser på videon mot slutet att det står över 41000 mil på mätaren men den verkar gå hyffsat endå :-) Länk Här har du en bild på min M73 motor: Länk BMW har ju också en ny grym och stark V12:a i sin nya 760i (som för övrigt ställs mot S63AMG i top gear kl 22.00 idag) men hur slitstark den är återstår att se med tiden. Den borde dock inte vara sämre. BMW är ju mästare på motorer. BMW 4 Life |
|
|
M73 är kungen! Det finns ju flertalet bilar som rullat uppemot 70.000 mil utan problem. BMW CS #1812 |
|
| okej, ja det verkar ju lovande, hittade en sån bil för 49000, men det är ju Hörby cars, så jag vågar inte handla där mer, jävla skojare. Men om man jämnför, min motor på min E32 och denna motor på E38. hur stor skillnad är där? jag såg ochså att det stod 250 på hastighets mätaren på bilen i videon, men jag har 320, på min. det har ingen betydelse kanske? mvh Roger | |
| LÅTER SOM OM DU HAR ALPINA MÄTERE I DIN, MIN GAMLA ALPINA 750 SOM SÅLDES TILL FINLAND HADE HASTMÄTAREN GRADERAD TILL 320KM/H, | |
|
ja kanske det, behöver råd, läs min andra tråd, mvh Roger =( |
|
|
okej, ja min m73 går som en dröm, reagerar snabbt på gasen, växlar så man knappt märker det, Finns ett problem bara, jag måste med jämna mellan rum se till så att jag håller rätt hastighet, rätt som det är så är man uppe i 80, på 50 väg. =) men man lär sig kanske mvh Roger Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.