|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Ghost Rider |
kolla denna länk kanon bra sida Länk Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
|
Nån av dom här två funderar jag på. Men är det nån som vet om det skilljer så mycket mellam dom. hankook ventus k-105 VR hankook ventus k-107 VR |
|
|
Här är en bättre sida. Länk |
|
| Tog i lite där Pelle :) | |
|
@sevak: fullt normalt att endast ha 7mm på nya sportdäck, många tillverkare gör så. @FlashGordon: 105:a är lite mindre sportiga och finns i mindre dimensioner |
|
STi |
Kommer nog själv köpa sportContact 3 |
|
Tack Onehp Då blir det k-105 duger till mig |
|
| I helgen har de kampanj på just de angivna Hancookdäcken och de kommer sälja dimensionen 235/35 19 för bara 1495 kr så jag ska absolut köpa minst två framdäck! | |
|
Markus: Ännu billigare på nordendack.se 1458:- st ink. frakt;) |
|
| Men om Markus köper dem hos en firma ingår antagligen monteringen och då är nordendack.se inte billigare längre. | |
|
Nä det var det jag också tänkte på så och eftersom jag ändå får dem monterade och klara samt att jag inte behöver betala fören de sänger på dem på bilen så känns detta väldigt billigt faktiskt. Skulle kunna få ett komplett däck för 6 papp och det är ju jävligt bra:D Sedan såg jag att detta däck gjort väldigt bra ifrån sig i testerna, både tyst och bra köregenskaper i både tort och blött:D |
|
| Markus: riktigt billigt om det är monterat och klart. Men komplett sett för 6 lax? Du kör väl inte med 235 bak? | |
STi |
Sport Contact 3 -monterat och klart för 7000:- 225-45-17 2st 245-40-17 2st Det är väll ganska billigt? |
|
Låter som väldigt vettigt pris. Är själv lite sugen på "Kumho Ecsta" som fick rätt så bra enligt test av Länk va inte många poäng efter många av "top märkena". Någon som erfarenhet av dessa? |
|
| Sevak jag kan köra på 235 bak också men jag tänkte köra på 255or och då tillkom 800kr. | |
| Varför blir ens trådar ofta flyttade till märkliga ställen här på AP? Så sjukt irriterande. Jag ställde denna frågan medvetet i 1-serieforumet för att 1-serien med M-sportpaket och 18"-fälgar har ganska udda dimensioner fram/bak därmed är jag intresserad av hur andra 1-serieägare gör eller tänker, alltså har denna tråd inget i "Allmänt om bil och trafik" att göra. Flytta tillbaka den nu tack! | |
| De sa att jag priset var inklu. arbete när jag ringde men när jag kom dit så tillkom 1300kr för montering, byte på mina fälgar etc. Lite dåligt med 7300 är nog det billigaste man kan komma på känns det som. Jag kunde fått ett par Zetadäck för 6000 totalt men jag kände inte till dem och vågade därför inte chansa. Hanncooken har fått bra kritik i testerna iaf. | |
|
Jag står och väljer mellan följande däck. Goodyear "Excellence" och "Efficient Grip". Vilket är bäst? Märker man någon skillnad? |
|
|
La på sommardäcken i lördags med run flat däcken. Var det jäkligaste jag kört på. Så i dag var jag förbi däckmojen o la på NOKIAN HAKKA V Trodde först det var en annan bil jag körde/ vilken skillnad framförallt tysta. Helnöjd o jag kan verkligen rekommendera dom. Pris 4700 ink montering bra pris tycker jag. Lägger in en länk till däckfirman om nån mer blir sugen/kan säga att Vianor skulle nästan ha 2000kr mer för likadana däck. Länk |
|
|
Hej funderar på falken 912,är det nån som har kört på de däcken. VHM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.