|
|
|
|---|---|
|
äger en E39 540 97a. och nu när det blivit finare väg så har man börjat köra lite mer, och har då upptäckt att när man startar från stillastående och ger järnet så slirar kopplingen mellan 2-3 och 3-4 ans växel. men däremot om jag har kör och har fart och sen växlar ner så uppstår inte det problemet. är det nåt som e normalt på 540 eller är det risk för att man åker på att byta koppling? tacksam för svar :) | |
|
Har kopplingen börjat slira i en 540i/740i är det bara att parkera, du riskerar dubbel kostnad i och med att svänghjulet lätt förstörs. Så PARKERA NU! Stephan |
|
| a ok det lätt ju inget vidare. får jag ta och kolla upp noggrannare allså så det inte blir allt för dyr historia :( | |
NeZaN |
Som Stephan säger! Min -01 540 började helt plötsligt slira. Körde inte många mil förrän jag lämnade in den på BMW Group Stockholm. När kopplingen skulle bytas för ~7500:- var även svänghjulet förstört. Slutsumma: 16 700:- om jag minns rätt. /NeZaN |
|
hej då jag varit utomlands så har ja inte hunnit kollat så mycket på bilen. men är det vajer elr mekanisk har inte så jätte koll ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.