|
|
|
|---|---|
|
Har nu kört med dubbfria vinterdäck över vintern. Köpte riktigt fina märkesdäck och tänkte ge dubbfritt en chans eftersom jag alltid kört med dubbat innan. Jag har 17" 225/50 däck (dubbfria). Jag har nu fått tag på dubbade 17" 215/55:or istället. Funkar det att köra på profil 55 eller blir omkretsen för stor? MVH (Jippy +2000inlägg nu!) =) | |
| Vore det riktigt ska du ha 225/45 eller 205/50. De dimensioner som du tagit upp är felaktiga och båda har för stor omkrets. | |
|
Det kan nog vara 205/50 som sitter på nu när jag tänker efter. Misstänkte att 215/55:or är helt fel. Tack MVH |
|
|
Länk denna omvandlare har varit uppe någon gång tidigare här i forumet, bra att spara till biblioteket. Mvh Henrik. |
|
|
Tack "henrik23d" Hmm jag får det till 2,4% skillnad i omkrets med de nya däcken med 55profil, då måste det väl vara godkänt? |
|
| Du måste jämföra med original storleken som är 225/45-17. Köp rätt däckdimension för din bil. Hela bilen är konstruerad för just de dimensionerna och det finns ingen anledning att hålla på också chansa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.