|
|
|
|---|---|
| Har en e39-96 med totalt tyst radio, klockan fungerar,vilken del tror ni man ska byta? kasset eller delen med displayen? | |
|
Prova radion. Den brukar oftare gå sönder än MID displayen. /Andy |
|
| kollat säkringen på radion? möjligtvis säkringen i säkringsboxen om det finns någon där. | |
| Har bytt både radio och display delen,kollat alla säkringar men det är fortfarande tyst,vad kan det vara för fel?? | |
|
Fungerar radion i övrigt, dvs kan du välja kanal. Sätta på samt stänga av radion etc eller är hela radiodelen död? (Jag antar att du provat sätta på radion genom att trycka på volymknappen). Om radion är tyst men fungerar i övrigt så kan du leta efter slutsteget i bagaget (din bil kan vara utrustad med ett separat slutsteg beroende på ljudpaket). /Andy |
|
| Den är helt tyst (död) ingen text i displayen,men klockan å knapparna lyser. Det är en Business med kasset. | |
|
Har du provat att trycka på volymknappen så att radion slås på? Ljudpaketet är skiljt från vilken radio man har, man kan ha business radio med Professional DSP ljudpaket eller Professional radio med standardljudpaket. /Andy |
|
| Jo det är testat,jag tror att det är det enklaste paketet,men det står RDS på en av knapparna | |
|
Har du kontrollerat säkringarna både bak i bagaget och framme? /Andy |
|
| Japp! | |
|
Har du kontrollerat att du får spänning fram till radion? Kablagefärgerna kan du kontrollera under MEKTIPS här på forumet. /Andy |
|
| Nä men jag ska fixa en strömprovare,men lite konfunderad blir man,för om man drar ut kontaktstycket bakom radion så bryts allt tex kassetten drar inte in kassetten,men stoppar man in den så åker kassetten in,så ström borde det ju finnas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.