|
|
|
|---|---|
|
Jag har funderat på att köpa en bmw 5 serie från 00 till 03 finns det ngt spec jag ska tänka på typ vilka problem den serien har haft, vad jag ska kolla på bilen tex rost i dörrar eller annat. Vad ska fråga säljaren om innan jag ev köper den. Tacksam för tips :) Mvh Ola | |
|
Några tips Länk Jag kollade inte så noga i guden men jag såg inget om vevhusventilationen som är en svag punkt. Finns mängder att läsa om det i forumet. |
|
|
E39 har haft en del problem med kittade plåtomvikningar, så rost hittar man vanligtvis i huvens framkant på undersidan. Bakluckans kant och underkant dörrar, särskilt runt dräneringshål (man får lätta lite på gummilisten på dörrunderkanten så ser man). Även i botten på tankpåfyllningsholken bör du kolla. Annat är vibrationer el. oljud från framvagn, läckande kylsystem, läckande/dåliga stötdämpare. Bra att kolla upp tidigare historik. Vanligt med justerad mätarställning och det görs "snyggt" så en mätarkoll hos BMW säger inget. |
|
|
@Andres-72: Så i princip de flesta e39or är skruvade enl dej då ? Låter väldigt seriöst från dej ?? |
|
| Nej, det har jag inte sagt heller. Men det kryllar av dom som är. Oftast i samband med beg. import. Tråkigt att råka ut för ett sådant exemplar bara. | |
|
Tack för tipsen som ni har kommit med. Privatimporterade beg. bmw är det tyvärr vanligt med justerad mätarställning, så var det med min 735, jeg visste om det och kunde pruta rejält på den, men tekniken har gått framåt så idag så är det precis som du skriver att det görs så snyggt att en mätarkoll visar inget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.