AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
869

Jurid Bromsskivor

Rosebuddy
Bytte bromsskivor fram då de gamla slagit sig duktigt. De var bara ett drygt år gamla. Köpte nya av märket Jurid som skall vara ett vanligt och välkänt märke. Efter ca 500 mil så har även dessa slagit sig...Efter bytet gjorde jag en insp.II utan anmärkning på bromsar eller vibrationer och jag upplevde att bytet hade avsedd effekt. Hjulen snurra lätt så anliggande klossar tror jag inte på. Varför slår sig skivorna och vilka rättigheter har jag rimligtvis mot leverantören av skivorna.
Mvh
Lars

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Ofta så har inte skivorna slagit sig utan det har enbart blivit materialöverföring från bromsbelägg till skivorna. Detta yttrar sig som skeva bromsskivor men kan lätt åtgärdas med genom att slipa lite med smärgelduk på skivor och klossar.
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Tänkte bara slinka in med ett litet tips:
När man stannar vid tex rödljus efter en hård körning med många inbromsningar, låt bli att ha foten på bromsen, använd handbromsen istället. Anledningen till detta är att, när man har foten på bromsen när bilen står still, så svalnar den del av skivan som beläggen trycker på långsammare än resten av skivan, vilket kan leda till skeva skivor.

Mvh Johan
groze, ja det var ju tippset man fick av ford när man körde sånt...

-ridern-

525i 1990 24V
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.