|
|
|
|---|---|
|
Finns det färdiga sportluftfilterkit till Z3M? Har ej hittat nägot! Klabbarparn | |
|
håll till godo! Länk |
|
Bayer_Aleks |
Det där e det klart SÄMSTA filtret du kan köpa en bil. Det där e som en svamp som suger åt sig allt skit på nolltid. BMC hade jag rekommenderat alla gånger och även K&N. www.gpartners.se |
|
Tackar!! Jag vill inte ha ett filter som man oljar in utan ett `torrt`. K&N är väl ett som man smörjer in va? Klabbarparn |
|
| k&n smörjer man in. filtret jag länkade till ska vara ett sk torr filter. sedan om det är bra eller dåligt kan diskuteras i det oändliga, finns 2 läger i frågan. personligen hatar jag oljedränkta filter efter 2 trasiga lmm, innan jag fattade att det var filtret som var boven. | |
|
oljedränkta filter är ju handhavandefel. Jag sprayar endast ett tunt lager, det räcker mer än väl. Klart bättre med sådana filter. Torra filter släpper igenom mer smuts/damm. /Jonas |
|
|
Ok! Tack, nu fick jag huvudbry! Kanske bäst att köra original i varje fall? Klabbarparn |
|
|
Hej Klabbarparn, dessa filter ska jag nog prova på min 850 till våren: Länk Ha de |
|
Bayer_Aleks |
Mj: Att den blir oljedränkt och du förstört 2 LMM är handhavande fel för då har du gjort fel vid rengöringen. Dessutom måste man köra många mil till det är dags att tvätta filtret. Har kört på K&N och BMC på flera bilar och inte ett enda LMM har gått. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.