|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft turen att min lillebror snott min imobilizer till bilen och vet inte vart han lagt den. Så min fråga till alla kunniga här på autopower. Vad gör man? kan man köpa en ny på bmw eller måste man ta bort den? och om man ska ta bort den, vart gör man de för en vettig peng i Örebro trakterna. | |
| Hmm, är det en orginal imobilizer? Isåfall känns det spontant som att det kan bli en kostsam historia hos en bmw verkstad (eftersom den är gjort för att inte kunna kopplas förbi utan vidare). Är det en eftermonterad så är det bara att följa installationsanvisningarna i omvänd ordning :) | |
|
känns inte som att de original. typ en plast grej som är rund. kommer ihåg att på min 325 a så vare ju vid växelspaken typ och de va original. på min så sitter den vid fötterna skulle va mysko om de original känns de som. Synd bara att man inte har instruktionerna kvar. så ja vet inte hur jag ska gå tillväga. |
|
| Då ska det inte vara några problem, det kan inte vara väre än att du behöver kapa lite kablar och löda en aning. Börja med att kolla om du kan hitta någon modellkod och/eller märke på grejerna. Följ kablaget osv | |
|
okeeej men jag är väl inte den grymmaste killen på att löda och koppla el. Behöver hitta någon som kan göra de. jag betalar bra så om de fanns någon som kunde göra de så vore de bra. Du kanske är sugen på att göra de? :) |
|
| Hehe nja :) Firmor som eftermonterar larm och startspärrar kan nog ta bort dem mot en slant också, börja där. | |
|
okeej jag får försöka få kontakt med någon firma. Men skulle vart trevligare att betala en privat person istället för en firma. Får vänta ett tag och se om det finns någon på forumet som kanske kan, man vet aldrig. (= |
|
|
Den är eftermonterad, BMW började med EWSI jan-94 och följde efter med EWSII i jan-95. Ingen extra handhavande behövdes bortsett från nyckel. Så vilken startspärr du har monterad är det ingen som vet annat än du, det bästa du kan göra är att se vad som är eftermonterat och leta efter vilket fabrikat det är, eller som sagt lämna in och låta en firma göra arbetet. Stephan |
|
|
okej jag få ta och ringa runt lite och se vad de tar för att ta bort den. Jag tänkte väl de för att de ser för tattigt ut för att vara gjort av bmw. Men tycker du att man ska testa att ringa första ägaren på bilen eller vad tycker du, för att få reda på vad de är för skit som sitter? |
|
| Vet du vem första ägaren är? Jag tror bara att han/hon skulle tycka det var trevligt med en pratstund om bilen :) | |
|
Sådär nu har jag fått pris på allting av Bilradioservice i Örebro. Ta bort den kostar 500kr Eftersom man måste ha imobilizer på min modell. Så fick jag även pris på nytt larm. 5000kr för ett nytt larm med imobilizer. Detta var inte alls lika bloodigt som jag trodde de skulle bli. Tack för supporten. Nej tyvärr jag har inte en anning om vem som ägde den först :) |
|
|
Någon Tysk troligtvis, det finns endast 2st sv-sålda M5 3,8-92. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.