|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla Bmw-proffs:) jag har köpt mig en e46a i höstas! mycket trevlig och fin bil! men när jag rullade in på bilbekämpningen så sa dem att jag har för mörka sidoruter fram, och nu vill jag alltså veta hur man byter ruterna! Är de en jätteoperation? Dem sa ochså att jag har en diesel läcka under bilen! de har vi hittat! är pumpen som läcker! kostar fan 3lax ny! går de att få tät en sån fan! är ju som pressade änder på den! Tacksam på all hjälp! och de är ganska akut! | |
| det finns i Gör det själv instruktion om det,mekartips | |
| dumförklara inte mig nu men vart hittar jag de? ny på forumet | |
| aa, nu hittade jag de, och så hittade jag hur man får lös dörrsidan men hittar ej hur man byter rutan:S | |
| När du tagit loss dörrsidan bör du se hur det går till, på e36 så sitter den i två plastfästen i nederkant, dessa lossas genom att man pillar loss en låssprint. Kan tänka mig att det ser lika ut på e46. Du kan behöva veva upp/ner rutan lite fram och tillbaks innan du hittar ett mekvänligt läge :) | |
| När du fått loss rutan från fästena drar du den uppåt, antingen tar du loss skraplisten, eller så tar du i med risk för att skada listen (som jag har gjort) :) | |
| okejsokej! tackar för hjälpen:D låter ju i varjefall inte som nån mega operation! Finns ruter på bildelsbasen för 400-500kr/st! så är nog bara att beställa:D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.