|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar bara över hur en Z3 M Roadster står sig prestandamässigt jämfört med Z3 M Coupe samt M3 E36 och M3 E46? Tacksam för svar och kanske lite tider. | |
|
roadstern är lika snabb som coupén. det är bara e46 coupé som är snabbare. det jag jämför är 0-100 tider. kika gärna på modellguiden för mer info. |
|
|
Det sklijer i stort sätt inget alls i prestanda mellan de bilar du nämner. Kan dock inte säga hur M coupé och roadster går i riktigt höga farter. Flåklypa |
|
|
Lite varv tider här Länk Officiell SportAuto Nordschleife laptimes. Om man ska tro listan kör Z3M Coupen och M3 E46 på samma varv tid. Precis före typ Porsche Boxster S men Z3M Roadstern något sämre efter :( |
|
|
Såg nu en långsamare Porsche Boxster S (252 hp) efter Z3M Roadstern :) Undrar hur original bilarna är som skrivs upp.. |
|
|
Tänk på att provköra roadstern först. Jag gillade inte den alls då jag hade vinden nästan rakt i pannan. Grymt irriterande vid motorvägsfart. Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
Jag har ochså en RoadsterM upplever inte vinden som nåt problem. Med original vindfånget uppe mellan bågarna bakom stolarna o cabben nere. Sitter oftast med keps (skärmen framåt naturlisch) och kör utan problem i motorvägsfart är själv 185cm lång :) Men visst det drar lite i en öppenbil.. |
|
| Är de nån märkbar skillnad mellan Z3M S52 och S50? 4häst extra, vet inte hur mkt mer vrid de är, men på papper så kapar den 0.1 till hundra hehe, men i fart så kan de ju göra skillnad med lite extra vid om nu så är fallet!? | |
| vad skiljer den nya motorn från den i m3 e46?? det är ju samma motor fast annorlunda effekt.. har bmw trimmat ner den i z3m eller?? | |
|
Vänta lite nu.. de sitter väl M3 3,2-motorn i Z3M? Alltså 321hk? Tror även den har 5-petad låda (samma som i M3 3,0). /Jonas |
|
| sista årsmodellen hade m3 3.2-motorn från e46 det vill säga den som har 343hk men i z3m bara 325 | |
|
Som jag har fattat saken så är det ett annat gren rör på z3m. fick inte plats med riktigt effektgrenrör! Klabbarparn |
|
| man får kapa lite i högra rambenet :S | |
|
Både Z3M Coupé S50B32 och S54B32 har samma grenrör som M3 modellerna. Läste nånstans ang den lägre effekten i Z3M S54B32(325hk). Det sägs att den bara är nedskriven till 325 pga av att den "naturligtvis" inte kunde ha samma effekt som senaste M3, men i verkligheten så leverar den samma effekt, dvs 343hk.. |
|
| Ja om Z3M Coupen och M3 E46 kör på samma varv tider (SportAuto Nordschleifeså) kan det ju inte skilja så mycket effekt tycker man ;) | |
| mv70: z3 är väl lite lättare eller??? tycker att det är lite synd att bmw fegar ut när det gäller z3m och z4m.. känns som om de har potential att vara mycket bättre men bromsas lite på grund av m3:an eller har jag fått fel intryck? | |
| Ca 90-100kg mer vikt på M3 e46 mot Z3M Coupen någon annan kanske vet exakt.. | |
| Kan förstå att dom inte ville göra den bättre än M3. M3 är och ska ju vara BMW's flaggskepp inom kategorin kördglädje :) | |
| jo carlee du har nog rätt men samtidigt länns det som om z3m och z4m kan utmana porsche på allvar | |
| bmw_jerry: Visst är det så ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.