|
|
|
|---|---|
|
Är ute efter antingen blacklines original baklampor eller några liknande ickeoriginal.. Någon som har sett några vit/röda? Dvs inte så röktonade som bmw's blackisar? Eller kanske HELT röktonade? Typ svarta.. Hade nog kunnat bli bra på en helt svart bil =).. Alla tipps är välkomna. =) Plattan i mattan! | |
|
Jag har själv precis köpt blackline. Kollade runt ganska noga först, efter alternativ. Hittade bara led-lampor. Den ena fulare än den andra.. Fruktansvärt!! Min e90 är också svart. Det blev kanon.. Köpte dem på ebay. Original, 2 års garanti. ca 1700 med frakt. |
|
|
"Glasen" i blackline är för övrigt röda/klarglas. Plasten bakom "glaset", är svart. |
|
| Blackline bakljus är egentligen det snyggaste till E91 om det gäller en svart/vit/silver/grå bil. Fördelen med att välja dessa original tillbehör är att passformen är 100%, blir så mycket snyggare då. | |
|
Till E91 verkar det i stort sett inte finnas något annat än Blackline att väja på. Till E90 finns däremot många olika typer att välja på. Du kan ju alltid tona dina originalbaklampor om du vill ha helsvarta. Risken är att det ser lite "tattigt" ut. Jag skulle nog också rösta på Blackline... MVH Christofer |
|
| förlåt att jag stjäl tråden lite.Vart också sugen på blackline lysen.Var rekomenderar ni o köpa dessa lysen med bra kvalite?. | |
|
dicka o: Här har du för 180 EUR inkl. frakt Länk . MVH Christofer |
|
| Får tacka så mycket crille82 för de snabba svaret.Ser ut o vara kvalite oclså. | |
| Blacklineljusen köps bäst på BMW :-) Mina kostade 1800SEK moterade men det var med BMW CS rabatt. | |
|
Kristoffer_L: Menar du att de inte kostar mer inkl. montering? Låter orimligt billigt, bara monteringen måste ju kosta 5-600:-. Ett pris jag hittar på forumet var 2425:- (exkl. montering), maj 2008. Schmiedmann tar 2572:- exkl. frakt och montering. MVH Christofer |
|
|
oj, jag köpte min original bmw performance black lines riktigt billigt, tror jag betalade 1500 beggade. dock var dom i riktigt toppskick, hade inte suttit på bilen mer än en månad. (blåst snubbe?) iallafall, betala inte för montering, du fixar det själv på 20-30 min. måste va enklaste grääjset |
|
|
Ja självklart monterar man själv, piece of cake. Men att det skulle kosta 1800:- inkl. montering på BMW låter orimligt billigt. BMW CS ger ju tydligen 5-15% rabatt, men ändå... MVH Christofer |
|
|
Hittade en prislista på BMW:s hemsida Länk . Blackline till 3-serie touring art.nr. 63 21 0 411 414 kostar 2660:-, det inkl. montering skulle i så fall innebära ca. 2700:- med 15% rabatt. Till 3-sere sedan, art.nr. 63 21 0 406 678 kostar de 2985:-. MVH Christofer |
|
|
crille82: Jag köpte mina i samband med att jag köpte monterade på vinterhjulen som jag beställt i samband med mitt bilköp. Jag passade på att fråga vad det skulle kosta att montera Blacklineljus när jag ändå skulle få vinterhjulen på bilen. Sa att jag var BMW CS medlem och fick då betala 1800kr, jag varken frågade eller reflekterade över vad ordinarie listpris var. Men nu extra i samband med monteringen. Med facit i hand är det troligt att de bjudit mig på monteringen+ lite extrapris eftersom de ändå tjänat storkovan på hjulen.... |
|
| Blev lite konstig meningsbyggnad i sista inlägget men hoppas det ger mening :-) | |
|
Det kan ju även varit så att de "kollade fel" i prislistan. Men som sagt, tycker det är onödigt att betala 600-700:- mer på BMW än vad original kostar på eBay. MVH Christofer |
|
|
Kan rekommendera www.pielmeier.com Köpte original Blackline bakljus till E91 för 159 Euro inkl frakt. Ev. är priset höjt till 171 nu. Lite rörigt på hemsidan men jag gick på best.nr. Levererades till dörren efter en vecka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.