|
|
|
|---|---|
|
Går en e39 540 låda rätt i en 540 e34? vet ju att det är steptronic på den nyare o kanske nått mer trix så kan det bli problem o montera? passar lådan rätt på? bryr mig inte om att få steptronic eller nått annat system att funka på min gamla 540, bara lådan blir det extra jobb att få det att fungera? enormt tacksam för hjälp! | |
| Passar mot motorn gör den, resten vet jag inte. | |
|
Japmax: ok tack för info iaf. ungefär hur lång tid tar det att byta låda i 540n tro? |
|
| hej det tar en stund tung som fan och mycket skruvning byte på min gammla för några årsen lyft är nästan ett måste har en låda liggandes skicka ett PM till mig mvh | |
| 109kg ska den tydligen väga. om man går till auktoriserad BMW verkstad borde de väl kunna ta reda på detta.. | |
|
Motorns databox och lådans databox på en E39 talar troligen med varandra på CAN-bussen, troligen gör det det på en E34 också. Frågan är bara om protokollet är samma.... Synd om det inte är det och lådan bara går i nödläge. Frågar du BMW lär svaret vara: NEJ, det går inte. Även om det kanske är möjligt. //Magnus |
|
| 944_Driver: ok. om jag får tag på en e39 låda så får jag styrboxen på köpet, får väl hoppas de talar samma språk. aja ska iaf fråga o se vad de säger o varför det inte skulle passa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.