AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.027

saknar cigg-uttag på en e46ci!

pe
100
perreeeee
Bmw 320da touring -13
Hej!
Finns det någon som har någon koll på om man fick välja till framdragning av el till 12v uttaget vid askkoppen som extra på e46:orna -03???? Borde inte det varit standard?
Jag blev helt sjukt förvånad idag när jag skulle använda 12v uttaget och upptäckte att det inte var någon el framdragen utan det var bara ett hål utan elinsats i och med en täckplugg över?
Är det en miss från Bmw eller? Bilen har endast gått 3600mil och är antagligen helt orörd efter som ägaren innan mig var en 70årig gubbe som haft den som helg åkar bil!
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Cigguttag är/var mer eller mindre standard, men man kunde garanterat välja bort det om man nu verkligen inte ville ha ett.
För att få 12volt framme ska man ha rökarpaketet.
Ni
966
Nip
320i-04
Låter helkonstigt tycker jag om det inte är standard. Cigguttaget används till just så mycket andra prylar som lampor, mobilladdare, gps;er m.m.

Menar du cigguttag framme vid växelspaken?

Om askkopp bak i mittpanalen kan jag tänka mig saknas som standard.

Skulle vara om det ingår bara i något komfortpaket eller liknande. Gubben kanske sket i allt extra?

He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Men alltså, för att få cigguttaget framme vid spaken krävs väl inte rökarpaket? (Nu har jag aldrig beställt någon nybil, men ändå)
Jag vet inte hur det var med E46, men för nyare BMW bilar krävs Rökarpaketet för att få ett cigguttag under klimatorn.
Som Chris87 säger stämmer även för e46:an.
pe
100
perreeeee
Bmw 320da touring -13
De va som tusan? Då är det bara till att börja dra lite kablar då! Är det någon som har koll på hur man får bort mitt konsolen lite smidigt?
Ni
966
Nip
320i-04
Då är det bara att tacka förre ägaren att trots inget rökts i bilen att cigguttaget var indraget och askkopp fanns.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.