AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.701

Koppla ur airbag e46-00

di
2
diskodudeboy
Bmw 328i Touring-00
Har nyligen köpt en bmw 328i touring-00 som vi tänkte ha barnstol fram i men jag kan inte koppla ur den med dator och sen hittade jag en liten nyckel med en röd rund grej på som jag misstänker är till att stänga av airbagen men hittar inte vart den ska vara?
Bilen är svensksåld, har tyvärr ingen instruktionsbok så ja hoppades att någon här kunde hjälpa oss?

tack på förhand.
//Patrik & Natalie
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Inte viste jag att det fanns nyckel på e46a o stänga av airbagen med.Tror nästan du får åka till bmw o släcka den,inget du kan göra själv,o sedan plasera barnet där livsfarligt.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
PÅ min e46:a-00 fick jag låta BMW montera ur airbagen på passagerarsidan, och dessuitom byta bilbältet.

BMW CS #5206
Pinsamt att BMW inte har ett smidigare system! Vet ni vad jag fick gå igenom för att koppla ur passagerarkudden på A6-an? Jag fick öppna handskfacket, ta fram tändningsnycklen och stoppa den i ett lättillgängligt lås och vrida om till "OFF"-läget. Då tändes en lampa i taket som talar om att "Passenger Airbag Off"... Puh! Vilket arbete...

Men jag hade bytt tillbaka till BMW vilken dag som helst!

Vorsprung durch freude am fahren
di
2
diskodudeboy
Bmw 328i Touring-00
Ja då verkar de inte bättre än att båda små ska få vistas bak, dåligt gjort av bmw tycker man...
Då måste nyckeln vara till någon annan bil eller liknande då de ej finns att bara stänga av airbagen någonstans på bmw.

Tack för hjälpen iaf och lycka till med era bilar.

Mvh//Patrik & Natalie
Jag hade inte velat ha en bakåtvänd barnstol i passagerarsätet sålänge som airbagsmodulen fortfarande funnits kvar under instrumentbrädan. Att airbagen är bortkopplad via en brytare är ingen 100% garanti för att den inte kan lösa ut.
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Tror att nyckeln är till det löstagbara draget, om du nu har dragkula.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Är det inte en liknande nyckel till låsbara fälgar. Ja, eller rättare sagt till låsbultarna?
Jag har lite svårt att tänka mig att man använder en likadan nyckel som till låsbultarna för att av/aktivera airbagen.
Personligen tror jag mer på GEN.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.