AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.298

Fästa PDC-sensor 1-serie

Jordens största klant (jag) lyckades idag backa in i ett stuprör trots backsensor. Tyvärr hjälper den inte mot hala skosulor. Träffade just över en backsensor som givetvis hoppade in och gömde sig i bakskärmen.
Någon som lossat bakskärmen så att man kommer åt att sätta dit sensorn, eller är det bara att bita i det sura och ta den till en BMW-handlare för att få dit den?

Tips mottages tacksamt

//Klanter
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Jag har ingen aning men en idé bara, går det inte komma åt den underifrån på något enklare sätt?
Kollade lite mer noga under bakdelen och där finns en liten plastlucka som man kan plocka bort. den sitter med fem skruvar. Därifrån gick det att komma åt sensorn, inte helt enkelt men ändå möjligt.
Fick den på plats efter en del trixande, fick kolla hur det såg ut dör uppe i mörkret med hjälp av mobilkameran. Hur som helt, nu är sensorn på plats, men jag vet inte om den funkar helt.
När den hängde där bakom i skärmen verkade den funka eftersom det lät konstant från PDCn så fort backen var i. Nu låter den bara som vanligt när man närmar sig ett hinder.
Dock har jag för mig att det innan "olyckan" kom en kort signal från PDCn så fort man la i backen, nu är den tyst ända tills den känner av ett hinder.
Någon som kan bekräfta om det ska låta när man lägger i backen?

Nu är sensorn iaf på plats och bilen ser ut som den ska. Kan leva med en trasig sensor om så är fallet. Ska kolla om den funkar när jag får möjlighet ...
Visa användare
64
Xeik
520d Touring -11
320d Touring -07
Den ska inte komma nån kort signal när du lägger i backen.
Det gör det inte på min iallafall.

/Emil
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Kan nog bekräfta att det inte skall låta, min gör inte heller det iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.