AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.337

Kupéfläkt luktar bränt...

Visa användare
30
bmwforlife
316ti Compact - 02
Z4 3,0i Roadster - 03
Har som sagt en kupéfläkt som ger ifrån sig en bränd lukt dock inte av trä, löv eller den typen av skräp utan en mer stickande lukt. Bilen har ingen AC så det kan inte heller vara den som krånglar.

Frågat på den lokala BMWverkstaden och deras bästa tips var fläktmotorn, men lukten kommer bara när man kör fläkten för värme borde den inte uppstå även vid kyla om det är själva motorn som är kass?

Några idéer vad detta kan vara?

Bilen är en 316ti compact 02.

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
får du möjligtvis lite blått på rutorna efter en "längre" tid?
hade en kupevärmare som var dammig och luktade styggt när den gått på högsta läget ett tag. visade sig vara massa damm där som bränts och fyllt bilen med blått klet på rutorna.
en polares bil HAR samma stygga lukt i sin bil när han använder mycket värme i fläkten. och det blir även en blå kladdig hinna på rutorna efter någon veckas användning.

så mitt förslag är damm i kupé-elementet helt enkelt.

BMW ownz
Visa användare
30
bmwforlife
316ti Compact - 02
Z4 3,0i Roadster - 03
Nej, inget blått på rutorna.

sk
117
skaunepauen
320D GT - 14
Frrla: Blå kladdig hinna låter ju som glykol som satt sig. Låter inte alls speciellt bra på den bilen, drar den mkt kylarvtäska? För övrigt så tror jag med att mikrofiltet kan vara den felande länken i denna tråd.

BMW - När du hatar att köa!
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
den bilen har inte tagit en droppe kylarvätska. däremot gör min bmw dä...

microfiltret låter vettigt med tanke på att det luktar. knepiga odörer brukar uppstå med lite värme.

bmwforlife: hör gärna av dig i tråden om du får till problemet och vad det var för något.

BMW ownz
Visa användare
30
bmwforlife
316ti Compact - 02
Z4 3,0i Roadster - 03
OK, ska ta en titt på det då... återkommer!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.