|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En kompis är sugen på en lite nyare 5-serie. Kan den här vara något att ha? Personligen är jag lite skeptisk till KVD men det kan ju gå att fynda. Jag vore tacksam om alla konspirationsteoretiker och asgamar kollar denna: Länk Regnr: DDT 448 Det står ju vissa uppenbara skavanker, men har någon mera detaljerad information om specifikt denna bil? *När nyfikenheten överträffar förståndet* | |
|
Rent spontant tycker jag beskrivningen och merparten av bilderna pekar mot total brist på kärlek/omvårdnad från tidigare ägare så gillar man spänning i tillvaron är det säkert ett bra objekt, alt om man får loss den för 150 och har 50 till övers att fixa till den för. Med nyansskillnader o allt skulle åtminstone jag vilja ha den rejält genomgången map ev krockskador också. KVD i allmänhet har jag inte hört ngt illa om så det är säkert inga problem att handla där. |
|
|
För egen del tar det emot att köpa en bil som är uppenbart misshandlad även om den är billig. Dessa brukar dessutom vara delvis omlackade och nyansskillnader skulle jag bara inte kunna leva med. Jag köpte min nuvarande från KVD och den hade betyg 3 - 3 i skick och är helt klart väl omhändertagen för att vara en företagsbil. Jag är helnöjd. |
|
| Tjänstebil på ASTRAZENECA 1 ägare, Dock ser den ut att behöva några liter färg.. | |
|
Tackar för synpunkter, är också fundersam på hur en så pass ny bil kan vara så "skabbig" Jag har ingen känsla alls för priset då detta är en bil i en prisklass och typ jag inte är insatt i. Kan priset vara okej trots brister i lacken? Förutsatt att bilen är okej i övrigt? Alla synpunkter uppskattas, speciellt om det är specifika uppgifter om just den här bilen. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
"Kan priset vara okej trots brister i lacken?" Vilket pris? Den kommer antagligen att gå för betydligt mer än dom 130k den har bud på idag. |
|
|
Bilen är inte ett dugg sämre än vad alla andra tjänstebilar är som byts in på BMW. Skillnaden är att bilen inte är rekondad bara. Och ärligt beskriven istället för att försöka dölja alla fel som bilhandlarna gör... ------- //Lövet |
|
| Inter Globallistan säger runt 200 i inpris-lär nog dra iväg i pris på slutet. | |
| Den är säkert inte sämre än andra tjänstebilar men helt klart så behöver det lackas en hel del på den om den ska bli fin. Man får nog räkna med säkert 10-15tusen på utvändig rekond om man vill ha den i ett bra skick utseendemässigt. Den verkar vara ganska "välbrukad"... | |
|
"Kan priset vara okej trots brister i lacken?" Där syns hur insatt jag är ... -Inte alls med andra ord, priset är ju inte satt än men jag vill bara att vi spekulerar lite om denna bil. Synpunkter på bättre alternativ är av intresse också, detta är som sagt inte en typ av bil jag är bekant med. Men jag vill gärna se att min kompis får lite hjälp och synpunkter angående denna specifika bil, eller bättre alternativ. Finns ju en uppenbar kompetens bundet i konspirationsteoretiker och seriösa detektiver här, och jag hoppas få hjälp med att gräva lite. :-) Min kompis var även lite fundersam över 120d, men det är ju en frisörbil ! Han kör en Spyker 9-5d nu med den underbara Isuzu V6an (är riktigt imponerad av den), men jag tycker det är på tiden att räta ut V6an till något rakt. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Har flera bekanta som köpt bilar på KVD. Alla är helnöjda. Oftast ärlig (inte sällan på gränsen till pessimistiskt) beskrivning av skicket. Aldrig omöjliga om man inte upplever skicket som i beskrivningen. En SAAB 9-3 fick lämnas tillbaks då den visade sig vara chippad vilket inte stod i beskrivningen. En annan fick pruta på priset då en buckla (eller liknade) upplevdes som värre än i beskrivningen. Per L |
|
|
120d är väl ingen frisörbil för sjutton! :-) /Erik |
|
|
"120d är väl ingen frisörbil för sjutton! :-)" Bara en heterosexuell frisör skulle förneka det :-) Hehe, nä det var ju inget fel i sej, bara drygade mej. Kompisen är en rallare, hur skull det se ut? Jag är säker i min manlighet så jag kan åka moped, eller Messerschmitt. Men för en rallare krävs det lite kompensation för fjoll-jobbet dom gör, svårt att få den kompensationen med en 1-serie... *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Och så kommer alla idioter och säger att bilar från KVD bara är vrak..... Bilarna beskrivs på värsta tänkbara sätt med minsta lilla skada nämnd. Klart det låter negativt men har ni någon gång köpt bil på KVD vet ni att de bilarna är i mycket mycket bättre skick än vad som beskrivs. Har köpt flera bilar där och inte ens vart i närheten av missnöjd. Lätt att snacka på forum när man inte har någon aning........... |
|
| "Giftigt" reg.nr på en Astra Zeneca-bil! ;) | |
|
Personen borde prisas för att han utnyttjat bilen väl. Håller med inte värre än andra företagsbilar när de kommer in., lite tvätt , lite vax, lite lukta gott gott å en massa skitnsack från en säljare så blir de som nya. |
|
|
KVD låter ju oberoende värderingmän från handelskammaren vädera bilarna och de noterar var enda liten brist, skråma och repa. Därför verkar bilarna alltid lite misskötta i annonsen. När en privatperson sätter in en annons så försöker man ju i stället framställa bilen som så fin som möjligt men många som har åkt för att titta på en sådan bil vet ju att man alltid hittar skavanker. Ja har sälv en leasingbil som snart är tre år och jag har försökt att sköta den pedantiskt. Ändå finns där ett par dörruppslag och någon repa samt ett skrapmärke på stötfångaren bak. Bilhandlaren som sedan köper den av leasingbolaget måste fixa till den lite innan han ställer den i hallen. Därför blir priset högre än att köpa den direkt av KVD. |
|
|
Bra inlägg Gorban! ---- BMW CS #6212 |
|
| Ja, det tycker jag med! | |
| "oberoende värderingmän från handelskammaren" kan man ju tolka som man vill-Givetvis är dom anställda/anlitade av KVD men har åxå blivit godkända av Handelskammaren för att utföra "oberoende" värderingar-Vilket inte säger så mkt..Finns många nollor i den värderingsbranschen.. | |
| Nu har jag inte tittat på särskilt många KvD-bilar, men de jag faktiskt HAR tittat på har alla varit bättre beskrivna i både text och bild än de flesta andra objekten på marknaden. De kanske inte är bäst i landet på objektiv värdering (inte för att jag vet vem som är det, men...), men definitivt långt över genomsnittet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.