|
|
|
|---|---|
|
köpte min bil med gammal stereo med fronten borta. Nu ska jag ta ut den, men behöver er hjälp om var den "hemliga" skruven sitter. Vet som sagt inte vilken märke det är på stereon. Har demonterat vä plastsida för att komma åt, men kan inte se ngn montering på baksidan. Man kan vicka på stereon rätt rejält, och dra ett par mm ut/in, men vad fasen ska jag göra? den sitter i en "korg" så att säga, men varken stereon eller korgen går att få loss. Tackar för svar. /Mattias i Sollentuna | |
|
Det brukar va hål på sidorna, som man ska trycka in något i för att lossa spärren. Pioneer har en smal springa på varje sida. Ca 1 cm hög. Vissa märken har 2 små runda hål på varje sida. Svårt att säga utan vare sig märke eller bild. |
|
| Skruvmejsel på varsin sida om stereon mellan ramkorg och stereon och det borde gå vickla loss . Lite våld brukar lösa, slint inte och repa panelen runtom med mejslarna bara ;) | |
|
tackar för tips, jo det är två springor som liksom inbjuder till att stick in något :) "Bruka aldrig vålt, använd istället en större kofot" var det någon som sa.... /Mattias i Sollentuna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.