|
|
|
|---|---|
|
Bil 530i 2004 e60 Ringde BMW i Örebro idag och ville fråga om dem kunde hjälpa mig o byta ut mina dörrlister på bilen till shadowline. jag begärde pris på material plus arbete och sen kom chocken! Lister komplett 4000 Kr och det tyckte jag inte var så farligt men arbetskostnaden 7000 Kr för att byta ut fyra lister låter inte rimligt. frågan är varför så mycket pengar? är det så svårt och byta ut dem? är det någon härinne som fixat det själv? Tacksam för all hjälp AlanO | |
|
Om du inte hittar ngt i sökfunktionen här så kolla på e60.net och sök på "shadowline trim". Folk i USA verkar köpa listerna för typ 1500-2000spänn så 3-4 kanske är rimligt i Sverige av ngn sjuk anldening, och jobbet i sig tar inte mer än en timme med hammare, mejsel och en varlig hand. Listerna nertill på rutorna lossnar ju nästan av sig själv när rutan går lite trögt. Listerna runt fönsterbågarna måste du knacka loss Måste vara dom enklaste 7 tusen man kan spara. Kanske på sin plats att polisanmäla handlaren för rånförsök åxå.... |
|
|
hej! Så nu är installationen klart! Jag beställde kittet från schmiedmann och det tog mig 1 timme att byta ut dem. lättare kan det inte bli. Så alla ni som funderar på att byta ut kromlister till shadowline är välkomna att kontakta mig. Jag hjälper till i den mån jag kan. AlanO |
|
|
Hilden: tack så jätte mycket för tipset. AlanO |
|
| Kul att det gick bra. Önskar det var lika enkelt på Touringen.... | |
|
Jag ska testa att sätta mattsvart vinyl på mina lister. Har gjort det på baklysena på min Saab med gott resultat: Länk Har suttit på i över två år nu. |
|
| Har en polare som jobbar på verkstaden. Han kan måla om alla krome delar till shadow line för 2000 kronor. Vilken färg ni vill ha! jag valde High Gloss som på original färg. Ser fint ut!! Garanterar livslängd! Arbete utrörs på 2 dagar! | |
|
Vad är detta för tokerispekulation? Jag läser innantill på kvittot framför min näsa! 2650SEK, inkl moms för shadowline lister. Utkvitterade över disk på BMW i Mölndal. Samt, det tar ca 1timme att byta utan förkunskaper, endast e60.net instruktioner. Vilka yrkesgrupper bortsett från verkstadsmekaniker debiterar 7000SEK/h? Synd bara att decimalkommat flyttas två steg till vänster när deras nettolön utkvitteras. Om utsago stämmer, BMW Örebro bör man lägga på minnet att inte besöka! |
|
|
2650 kronor det är matt klister. runt 3500 kostar hög glanns klister som M-paketet innehåller. |
|
| M-paketet innehåller matt shadowline, högglans är option. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.