|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag är kanonnöjd med Z4an på alla sätt, men det enda som irriterar mig är fronten. Det ser verkligen ut som om den har överbett. Nån som sett nån annan front för eftermontering eller en läpp kanske som gör att den blir mer flat i fronten? Har redan klarat att repa upp orginalen, så det passar bra att byta nu:-) Mvh Hosse | |
| Kanske www.schmiedmann.com har något som passar. | |
| Kikade på dom faktiskt. Alpina såg fin ut!! | |
|
Annars ska det gå bra att köpa fronten ur BMWs egna Aero-paket löst. Länk Länk Länk |
|
|
Här finns lite idéer: Länk |
|
|
Freddesix; förstår inte helt den prislistan. Betyder det att komplett aerofront kostar 758,88 Dollar? Kineto; Kanonbra länk! Där är ju alla samlade! Jag har fastnat för Aerofronten och Alpina... Vette fasen vilken som är finast. Vad tycker ni? Nåt måste göras iallafall.. Mvh Hosse |
|
| alpina,ac-schnitzer eller aerofronten | |
|
Hmm.. tror fasen det blir Aerofronten. Då slipper jag skarven mellan gamla och nya också. Kollar pris i Norge på måndag. Mvh Hosse |
|
|
Helt rätt Hosse, prislistan på RealOEM är inte alltid helt rättvisande utan det bästa är att höra med din lokala handlare. Länken som Kineto postade tyder snarare på ~3500kr om inga prisändringar gjorts. Ifall du känner någon svensk som är medlem i BMW Club Schweden så är det 20% på alla reservdelar och tillbehör som beställs under perioden 6-13 mars. Det blir en del pengar! Precis som du säger lär passformen heller inte vara något problem - original är alltid original. |
|
|
Försökte köpa en Aerofront hos bMW häromveckan, eller eg hela aero-paketet. Fick då till svar att det inte finns längre. Gick att köpa sidokjolarna löst dock.. väldigt konstigt. |
|
|
CarLine såk OK ut. Z4 har generellt problem med datordesignlook. Annars kanske byta till en Z3 M? Moahahaha :) /Mattias i Sollentuna |
|
|
Dofus: låter rimligt, med tanke på att E85/E86 är utgångna modeller lär en hel del tillbehör också gått ur produktion. Vet du om de tittade i datorn ifall det möjligen fanns något kit liggandes hos någon annan BMW-handlare i landet? Ironman: att byta ner sig till Z3 låter som en dålig idé, jag föreslår att du hör med Antikrundan om de inte har förslag på hur du kan avyttra antikviteten i fråga. |
|
|
Jag fick en ny aerofront på min i höstas,hos bmw i Borås. Så visst finns det nya. Tycker den är snygg,ävem bakspoilern är tuffare.kolla in bilen på min sida. Gegga |
|
|
Vet inte.. är ju viss skillnad på att tillhandahålla reservdelar och att ha "tillbehörspaket" Skall försöka åka förbi dom och höra vad de eg menar :) |
|
|
Gegga; Vad betalade du för den i Borås? Mvh Hosse |
|
| Skickar powerpost till dig. | |
|
enligt 2009 års tillbehörsPDF från BMW så ska hela kittet kosta 10k ca. Fick pris på 3675:- för sidokjolarna endast. /Per |
|
|
Fick pris på 3.700 minus 25% rabatt av min lokala handlare. Det är norska då så det är 20% mer än i Svenska kronor. Sedan tillkommer lackering OCH tydligen dimljus. Stämmer det? Mvh Hosse |
|
|
Rent spontant trodde jag att man bara flyttade över dimljusen, men så är alltså inte fallet? Intressant. Beträffande lackering så stämmer det, självklart kommer delarna olackerade. |
|
| ska du beställa hela paketet eller bara fronten?? | |
|
Beställt Alpina fronten nu. Fick den till slut för 3.000 kr. Det är det värt! Mvh Hosse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.