|
|
|
|---|---|
|
Har en 528 touring -97. Problem med avgasvärdena och testade byta Lambdasond. Köpte en Biltema titanium. fick ner Lambda till 1,05. Godkänt skall vara max 1,03. Nu undrar jag. Passar titanLambdan från Biltema på min bil? Det är en universalvariant. Fått tips köpa Lambda på Mekonomen istället speciellt avsedd för bilmodellen. Förutom Lambdavärdet är bilen godkänd i besiktningen. | |
| svårt att säga om det är lambdan isig det är fel på. iom att det är från biltema kan man inte utesluta att det är den som är boven. annars kan avgasläckage ge dåliga värden. | |
|
Ja, har hört det jag med att läcka i avgassystemet kan ge höga värden. Jag tankade i hälften E85 innan jag besiktade bilen. Kan det höja Lambdavärdet? |
|
|
Om du skall vara helt säker på att styrenheten får rätt signal från givaren så skall du köpa original. Piratgivare kan ibland ge felaktiga signaler, vilket medför att det helt enkelt blir fel... /H |
|
|
Irriterande behöva betala 200 kr varje ombesiktning. Man vet ju liksom inte om felet är åtgärdat förrän man är där och betalar. Byter man andra delar så är man ju säker när man ombesiktar men har man otur vid avgastestet så kan det bli dyrt Ja ja, bara ta nya tag nästa vecka Tack så länge |
|
| De som kan eller brukar ge fel lambdavärden är lamdasonder alternativt läckande insugsbälg ganska vanligt på e39an. Smidigaste sättet att få reda på felet är ju att koppla upp sig med diagnosutrustning. lamdor lägger inte alltid upp felkoder utan man får kolla så att värdena för lambdan ändrar sig. Om man ser att dom reglerar normalt så är lamdorna okej. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.