AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
851

E39 bort till förmån för E38?

Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Nu har jag kört 540 E39 i 2,5 år men har fortfarande inte släppt E38:an som i mina ögon är förförisk. Jag funderar på kvalitétsintrycket i E38 jämförd med E39. Tycker 39:an känns solid & ganska lyxig invändigt, E38:an ger för mig samma intryck, den verkar vara från samma "era", med samma materialomsorg, mycket smakfull invändigt. Sen är den ju en 7:a vilket ger en annan känsla tycker jag, speciellt baksätet. Behovet av kombi finns inte i nuläget, en pigg bil är alltid rolig att köra för mig så det får man ju göra avkall på då i så fall 740 lär vara automat mot min manuella + att 7:an säkerligen maskerar sin kraft mer än 5:an. Vad tror ni, framför allt då om kvalitetsintrycket? Misstänker åxå att om man helt bortser från prestanda & väljer en 728 så lär man nog hitta en riktigt fin - ägs troligen av förare som inte har hård körning som prio. /// Daniel
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Ja vad ska man egentligen säga. KÖP! ;-)
Kvaliteten är på topp, känslan är underbar, kraften finns där, bränsleförbrukningen är relativt låg (i alla fall på 740n). Enda negativa är väl att försäkringarna är höga, men det är dom ju alltid på BMW tycker jag :(
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Jag är nybliven ägare till en e38 750.
Väldigt bra kvalitè! Känns som en ny bil. Gäller dock att hitta ett bra exemplar, var "kinkig" med växellådan och kolla inköpsråd att kolla innan!
/50 röstar jag på, drar inte mer än runt litern på landsväg.
Men med mer power...

Lycka till!

Beemoholist javisst!
750iL förstås, kunglig komfort, hyfsat drag och billig i drift vid varsam körning./ King of the road.
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Toomas Pahv: Jag Åkte nyligen norrland tur och retur, premiär lång resa med min nya 750. Jag säger bara vilken bil "wow" man glider fram!
V12an hörs inte, och när man kör om så morrar den till lite sen swischar man förbi lätt som en plätt! ÄLSKAR MIN BIL :)
Hade 540 innan och det var också en bra bil, men 750 slår den med längder.

Beemoholist javisst!
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
0,8 ligger jag på landsvägskörning. 740 och 750 är dock inga bilar att ha om du enbart kör stadskörning. Räkna med minst 2 liter/mil.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jämför jag en E38 -96 och E39 -99 så kändes kvaliteten likvärdig.
Men E39 Touringen jag hade var mycket stötigare, E38'an går som en dröm över ojämnheter om man jämför dessa två!
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
weeman: Ja E39:an jag har med sportchassie är ingen höjdare i vanlig körning, speciellt inte på vägar av sämre standard.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.