|
|
|
|---|---|
|
hej gick ut och slog till tändningen, då hoppade mätarna runt, temp mätaren ställde sig på medel varmt, bensin mätaren gick upp på 25 liter, och ekonomi visaren, ställde sig på 1 liter milen, och då var inte bilen igång?? sen slutade det surrande ljudet då gick alla mätarna ner på noll igen, sen startade ljudet igen och dom hoppade runt igen. är det kortslutning eller?? i systemet? hur åtgärdar man det? mvh Roger | |
|
Kan vara något av dina batterier/batterianslutningar som är lite dåligt(du har väl två st?) eller dåliga kondensatorer i instrumenthuset.. Finns, tror jag, en beskrivning i mek tips hur man byter kondensatorer i instrumenthuset på E32/E34... Lite störningar får man räkna med på en gammal E32.a, det brukar lösa sig automatiskt :) Men visst, kul är det kanske inte att få vissa "konstigheter" ibland, men som sagt friska batterier och kabelskor/kabelstammar likväl som friska kondensatorer i instrumenthuset är gott att kontrollera upp o åtgärda om det visar sig att dessa inte är riktigt "hundra".. Mvh Janne. |
|
|
nej jag har bara 1 batteri, det i bagage utrymmet, det visade sig att dom kablarna hade bilhandlaren, dragit dit bara för att kunna starta bilen?!?!, så det måste kontrolleras om den drar tjuv ström eller liknande, tänker skruva av batteriet i dag och full ladda det. sen får jag se hur länge det håller. finns det någon risk att något blir förstört för att jag tar bort batteriet eller?? visst, säkert korkade frågor men jag vet inte därför jag undrar. |
|
|
Nej förstört ska inget bli av att du kopplar bort batteriet, däremot så nollställs minnen i växellåda, motor osv. För att slippa problem, ladda batteriet på plats i bilen istället. |
|
|
men hur återställer man det?? i motor och växel låda, om nu batteriet skulle vara helt tomt? eller det kan bara bmw service ställen göra?? |
|
|
växel lådan har ju varit bort plockad, så hur gjorde dom så den fick tillbaka minnet?? |
|
|
Nej alltså minnet nollställs när batteriet tas bort i mer än 20 min. När du startar bilen efter det så "lär sig" datorn igen, dock kan det ta några minuter innan växellåda och motor går mjukt och fint igen. Anledningen till att jag rekommenderade att inte plocka ur batteriet var för att slippa problem med elektroniken, eller vissa som får problem med takluckan (e38) efter urkoppling av batteri. |
|
|
Har du ett batteri i bagageutrymmet är det sannolikt det andra, om ingen av någon anledning flyttat det från originalplatsen som är under höger baksäte. |
|
|
Hej nej jag var och lämnade bilen hos sune, sörensson. Han lyssnade på motorn och sa, Ja det låter inte som en v12, det skär i mitt hjärta, och ärligt den gick som en posse nötter, stannade när den gick på tom gång, tankade 15 liter, när vi kört ca 2 mil, fick vi tanka igen, för bensin mätaren lysste. stannade på macken, då rök det som fan i häcken och öppnade vi bage luckan så vällde det ut rök där med, hahaha men vi tankade för 100 kr till bara för att vara på den säkra sidan, så nu skulle han undersöka, och så får vi se hur mycket slut Notan blir, föresten höll 90 kmh, då låg motorvarvet på 2500 varv, det låter ju helt galet. jag tycker det borde ligga på betydligt lägre. jag tror att Hörby cars, vet inte ett skit om hur man skruvar bmw, dom är den absolut värsta bilhandlarna på marknaden. jag rekomenderar ingen att handla därifrån. se vilket strul jag har!! |
|
|
Läs här: Länk Hela siten är läsvärd för en som just skaffat E32: Länk /Mats J |
|
|
hej, nej det vågar inte jag klödda med, gör jag det då får jag aldrig igång den, usch, kan man lämna iväg den någonstans?? vad skulle det kosta?? |
|
|
Hej nu är jag glad, jag har fått min efter längtade bmw 750, Hörby cars tack för att vi kunde lösa det på ett bra sätt, Jag kan rekomendera dom, är så super nöjd med min bmw. Tack Hörby cars |
|
|
hahahaha, undrar vad jag rökte den dagen, har ju redan lagt ner 13000 kr på den bilen och än finns det saker som måste åtgärdas. Har hittat andra bilar, samma modell och år som min, men med mycket mer utrustning, så man undrar om man betalade ett bra pris. Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.