AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.053

Värdering x5 4.4 -04

Ch
75
Chiles
X5 4,4 -04
996 Gt3
Har blivit svårt sugen på en X5 4.4 facelift, dvs 04 och uppåt. Finns ett par intressanta ute, bla:
Länk

Är det någon som har någon input på rimliga slutpriser på liknande objekt. Bilpriser ger 230-250 vilket jag inte tycker verkar helt orimligt. Frågan är väl om de stora bensinsuvarna fortfarande är grymt svårsålda så det går att göra ännu mer.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
275 låter ju som ett något högt slutpris för denna du länkar:) Provkör, lyssna med ägaren hur länge den vart till salu samt kolla däck(dyrt) och fram och bakvagnsslitage, det är en tung bil. Diesel är ju för det mesta rätt lättsålt på dessa så varför inte prova pruta om bilen är fin och välservad.
Mvh
Asken
Precis, spindelleder är en del som oftast slits fort på tunga SUV.

Ligg lågt, sstiger bensinpriset sjunker dessa fordon snabbare i pris. Jag tycker bilen i länken är kraftig övervärderad. Max 200 KSEK. Svensksåld?
Ch
75
Chiles
X5 4,4 -04
996 Gt3
turbo,
Den ser ut att vara hyfsat välutrustad och svsåld så 200 känns extremt billigt men ingen skulle vara gladare än jag om det stämde.

Jag hade gissat att ett bra pris var kanske 220-230.
Bilen i den länkade annonsen har körförbud sedan 2008-06-01 (pga utebliven besiktning), kreditköp t o m 2010-09-30. Kan vara bra att veta.
Problemet med bilar är inte inköpet, utan underhållet. Har du räknat på service, 4 st Michelindäck, skatt, försäkring? Om bilen har körförbud, är ett kreditköp etc så ökar risken för att den inte fått lämplig omvårdnad och riskerar därmed att bli MKT dyr i underhåll. Jag kan ha fel, men isåfall hade bilen varit såld för länge sedan.
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Om det är Katja som svarar när du ringer så tycker jag att du ska ta den direkt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.