|
|
|
|---|---|
| Min bmw 318 -99 småläcker kylvatten. Indikatorn tänds rätt snabbt efter påfyllning och mätstickan är i botten men det behövs inte mycket att fylla på med. Jag har inte sett nåt under bilen men strax under påfyllningslocket (expansionskärlet?) ligger lite vit beläggning. Motorn blir aldrig överhettad och värmen i bilen försvinner inte trots att lampan lyser vidare. | |
Jesper von Wowern |
Min är precis likadan. Efter bytt expansionskärl finns ingen läcka men den vill ha en skvätt då och då iallafall. Förmodligen en luftbubbla som sakta arbetar sig bort (hoppas jag). /Jesper von Wowern |
| ok.. hur länge kan detta hålla på då? | |
| Risk för att kylare behöver bytas. Jag fick byta min efter 8 år. Den var helt slut. | |
Jesper von Wowern |
För mig blir påfyllningarna alltmer sällan, en skvätt i tisdags och innan dess för ungefär en månad sedan. Det kan vara lämpligt att låta trycksätta systemet för att vara säker att det inte läcker, det var så mitt läckande expansionskärl upptäcktes - det märktes inte vid normal drift men vid trycksättning kom det en hårtrådstunn stråle från mitt på kärlväggen. /Jesper von Wowern |
| ok, tack för tipset! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.