AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.231

ytterligare en 540 låda åt helvete..

kompis körde 540n -93 o gasade till rätt kraftigt då han lagt i backen.. kände att något hände efter att han släppte lite på gasen.
när vi kört därifrån så tog det inte lång tid förrens vi behövde backa igen, självklart händer det nu ingenting när man lägger i R.

framåt går som vanligt, mycket bra alltså den slirar inte o slänger i växlarna relativt mjukt.
har sökt lite på fenomenet, o i den här tråden förklarades felet ganska tydligt Länk
finns det något knep man kan ta till för att ev få tillbaks back kulan om den nu i mitt fall skulle ligga fel?

vad ska man göra, är det ny låda som gäller eller kan det vara något annat mindre problem med min?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Du har sprängt lamellhuset, bara skaffa ny låda.
så det finns ingen chans att det går att åtgärda utan att köpa ny låda?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Om backen gick sönder i samband med en kraftig gas när du la i backen så är de garanterad trasigt. Jag har för mig att när kulan hamnar fel så driver bilen bakåt en aning när neutralen ligger i, har du testat det?
Japmax: håller med dig, oddsen är väl 99 mot 100 på att det inte är helt åt helvete.
nej i N står den still som vanligt.
Mu
616
Mustang

540iat -94
Reserdelar borde väl gå att köpa någonstans, har inte någon här på forumet gjort det någon gång? Har man bara tid och plats så borde man väl kunna byta lite delar i lådan..
Mustang: jag har inte hittat några reservdelar till lådan, står heller inte i 5HP30 spare partts catalog. är rädd för att om ett sånt kitt hade funnits så hade det kostat minst lika mkt som en begagnad låda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.