|
|
|
|---|---|
| Gday! Jag undrar vad era bensinförbrukningsmätare visar på tomgång när bilen står still, har fått för mig att min visar på tok för mycket men jag vet inte?? | |
|
Visar för mycket vid stillastående? Bensinförbrukningen (räknat i liter/mil) är ju oändlig när man står still! Dock brukar väl de flesta göra så att de drar ner förbrukningsmätaren till 0 vid stillastående. /Micke |
|
|
när bilen står stilla på tomgång så försvinner ekon mätaren i TOPP! men då visar den fel.. för mätaren har inget att gå på när bilen inte rullar.. så rulla bilen i en nerförsbacke med friläget och se vart nålen hamnar.. så mycke som den då visar, så mycket drar bilen på tomgång... ---------------------------- King of the road |
|
|
Alla bmw mätare går upp på max när man står stilla på tomgång. Det är som det ska. Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
|
Nähä, förbrukningsmätaren går inte alls upp till max när man står stilla på tomgång på alla BMW. Inte på min bil, och inte på andra E39:or jag kört. /Micke |
|
|
Min står på 0 har jag för mig.... Kvittar egentligen, den kan ju inte mäta nån snittförbrukning när den står stilla iaf. Däremot ljuger min dator om förbrukningen, ca 0,1 / mil mindre än vad den egentligen drar. Hur är Era? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
325Ci |
hur pålitlig e mätaren när man kör då?? kan man lita på den?? |
|
Jag körde en Opel Zafira (hyrbil) härom veckan och den färddatorn visade förbrukning/timme när man stod still, annars som vanligt liter/100km. I bland blir man överraskad där man minst anar det. I övrig var Opeln inte mycket att ha! //Niclas |
|
| Min visar nämligen 1,9 l/100km på tomgång när den borde visa 0... kanske är för att jag inte återställt datorn efter att jag bytte lambdasond?? | |
|
Min 325:a gick upp i toppen när man stod på tomgång... I vilket fall som helst så tror jag också att du ska "sudda" ut felindikeringen i datorn. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.