AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
546

snabb fråga angående e36 325

Si
765
Simon01
120dM -08
Gday! Jag undrar vad era bensinförbrukningsmätare visar på tomgång när bilen står still, har fått för mig att min visar på tok för mycket men jag vet inte??
Visar för mycket vid stillastående? Bensinförbrukningen (räknat i liter/mil) är ju oändlig när man står still!

Dock brukar väl de flesta göra så att de drar ner förbrukningsmätaren till 0 vid stillastående.

/Micke
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
när bilen står stilla på tomgång så försvinner ekon mätaren i TOPP! men då visar den fel.. för mätaren har inget att gå på när bilen inte rullar.. så rulla bilen i en nerförsbacke med friläget och se vart nålen hamnar.. så mycke som den då visar, så mycket drar bilen på tomgång...

----------------------------
King of the road
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Alla bmw mätare går upp på max när man står stilla på tomgång. Det är som det ska.

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
Nähä, förbrukningsmätaren går inte alls upp till max när man står stilla på tomgång på alla BMW. Inte på min bil, och inte på andra E39:or jag kört.

/Micke
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Min står på 0 har jag för mig....

Kvittar egentligen, den kan ju inte mäta nån snittförbrukning när den står stilla iaf.

Däremot ljuger min dator om förbrukningen, ca 0,1 / mil mindre än vad den egentligen drar. Hur är Era?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
325Ci
hur pålitlig e mätaren när man kör då?? kan man lita på den??

Visa användare
136
BNTS
i3S -19
Boxster S -08
BMW R1200R -17
Jag körde en Opel Zafira (hyrbil) härom veckan och den färddatorn visade förbrukning/timme när man stod still, annars som vanligt liter/100km. I bland blir man överraskad där man minst anar det.
I övrig var Opeln inte mycket att ha!

//Niclas
Si
765
Simon01
120dM -08
Min visar nämligen 1,9 l/100km på tomgång när den borde visa 0... kanske är för att jag inte återställt datorn efter att jag bytte lambdasond??
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Min 325:a gick upp i toppen när man stod på tomgång...

I vilket fall som helst så tror jag också att du ska "sudda" ut felindikeringen i datorn.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.