|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, har köpt mig en 735ia och under den veckan jag ägt den har det dykt upp lite frågor. 1.Från radioantennen bak så hänger antennsladden lös, några ideer om vart sladden kan ha tagit vägen? 2.Hur många steg har automatlådan? 3.Någon som bytt vajern som styr ryggstödets lutning? Den är av och ser lite små jobbig ut. Lite tips hade varit fint! 4.Vart under baksätet sitter säkringarna? Kan säkert hitta svar på det enkelt men när jag ändå är i farten. Har ryckt lite i baksätet(sittdelen) och det verkar som om det går att fälla men hur? Anlediningen till att jag frågar är att värmen i både passagerar och förarstol är ur funktion. 5.Igår kunde jag låsa förardörren med nyckel men det fungerade inte idag, med andra ord kan jag inte låsa den alls. Passagerar dörren hänger inte heller med centrallåset. Några tips? 6.Finns det någon guide för hur man plockar ur fläktmotorn? Låter som ett fågelbo. 7.Stora högtalarpaketet snackar om 10st högtalare. Jag hittar 8st. Har de små diskanterna vid backspeglarna. Men vad har jag missat? 8.Har inget ljud i högtalarna i hatthyllan, har inte sett över problemet men om någon har några tips redan nu så är jag tacksam. Kommer säkert på fler frågor. Förutom dessa problemen får jag tacka Bmw för en riktigt härlig bil. Ha de gott! Mvh Christoffer | |
| Räknar dem en koaxialhögtalare som två högtalare kanske? | |
|
1:Öhh...jo, antennen kan ju monteras på olika ställen, min sitter i glasrutan mitten bak t.ex. Var din sladd tagit vägen vet jag ju inte :) 2: 4 stegs automat. 3:Vet ej, men det finns beskrivet i forumet...Kolla i "sök inlägg", där kan du hitta svaret på många av dina frågor som du nu har likväl som behov senare.. 4:Baksätet går att plocka bort genom att ta tag framme i mitten framför båda sätena och rycka upp(sitter med två "byglar" nerstuckna i plåten om man säger som så)...fällbart är det inte!? Där under sitter några reläer och några säkringar med huvudsäkringslådan har du under huven framför förarplatsen s.a.s.. 5:Fel/glapp på centrallåsmotorerna möjligen.. 6:Vet ej..har aldrig behövt greja med den...ännu. 7: Har inte räknat mina, eller rättare sagt>>> kommer inte ihåg just nu iaf ;) 8:Vet ej.. Mvh Janne. |
|
|
4) Säkringarna sitter i elcentralen på vänster sida bak under sätet. Sitter ett antal under täcklocket och kanske några också utanför. 7) 2 st mellanregister i insrtumentpanelen. 2 st diskanter vid backspeglarna 2 st i kickpanelerna fram 2 st hathyllan bak 2 st diskanter i bak, sitter tillsammans med dom andra i bak. 8) Stora högtalar paketet inkluderade väl också slutsteg i skuffen. Antagligen dit högtalarkablarna i bak går och även dom andra från framhögtalarna. Sedan när steget togs bort så har man bara orkat skarva på nya kablar till fram högtalrna och dragit direkt upp till stereon. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Antennen sitter vänster om bakluckan, sladden går ner vid slutsteget. Tack för svaren! |
|
|
Hej Fläktmotorn plockar du ur genom att ta bort en lucka i torpeden, sitter "bakom" expansionskärlet. När du tagit bort dessa ser du fläktmotorn. Inget svårt arbete. Lycka till Om du behöver en kanske jag har en över, kan titta om det behövs. mvh aleek |
|
| Hittar inget bra svar för hur jag ska göra med vajern som styr ryggstödets lutning på förarstolen. Går det att köpa en lös sådan på bmw te x? jaja...får väl köra o höra med dem. Men om någon har lite tips så är det välkommet. | |
|
Nu har jag en bild på min antennsladd. Har kikat runt men hittar inte sladden från stereon. Om någon kan kolla hur det ser ut i sin egen bil så är jag tacksam! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.