|
|
|
|---|---|
Jesper von Wowern |
Länk Kanske lite mycket pengar, men... (Inte min annons) /Jesper von Wowern |
| såg också den.. ser riktigt rolig ut att köra .. vad är det för effekt och vikt i sånna? | |
Jesper von Wowern |
Samma morot som i 1600ti = 105hk. Lagom 60-talsvikt. /Jesper von Wowern |
|
Här är en likadan (om ej i samma skick) till salu i Tyskland. Det är några Euro det handlar om, som Ni ser... Länk mvh Leif |
|
Jesper von Wowern |
För lite sedan (5-10år? 20?) fanns det en till salu med ombyggd nos för en spottstyver. Vill också minnas att det var någon som sålde två för paketpris vid samma tid. Då skulle man slagit till! /Jesper von Wowern |
| lätt värt det ju. hade slagit till om finanserna funnits. | |
Buspelle |
Kul prisdifferans mellan den lite slitna och den nylagade :) Otroligt ball bil dock. |
|
Under tiden kan ni ju njuta av min 1600 GT-68 i senaste numret av Nostalgia. Trist att vi har så ont om pengar i Sverige att alla riktigt fina bilar exporteras. Dock verkar 50k€ vara lite i överkant för den bilen. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Bosse! Du kanske skulle göra ett ryck till, på ytterligare en 1600GT! =) Mvh Patrik |
Jesper von Wowern |
Nostalgiareportaget var trevligt, Bosse. På Mobile.de finns 3 GT hos samma handlare och olika priser. 1700-cabben är både tokdyr och härlig, synd bara att den inte är i BMW-utförande... /Jesper von Wowern |
|
Det gjordes bara 2 cabbar av BMW och 1255 coupeer. 1300/1700 Cab är just tokdyra men det säljs en och annan. Alla modellerna tillverkades ju med "inbyggd" rost så det brukar kosta kvadratmetrar att renovera karossen. Och motsvarande timmar..... Patrik, det är en enorm viljeansträngning att totalrenovera en GT då det är så ont om delar. Dessutom kostar det massor av flis och objektet får inte kosta många slantar. För ett fint ex får man sen betala +400K Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Du är att gratulera Bosse! Tyvärr känner jag ingen 02 entusiast som har 400´att inköpa bil för. Vad jag nu undrar är om det inte fanns en BMW 800 eller med liknande kaross. Har för mig att en bekant till mig haft en sådan på -70 talet. |
|
| Länk kolla in denna... detta är min drömbil när det gälelr klassiker | |
| Ja, den turbon såg riktigt intressant ut. Att den gått så lite och därmed är så fin i inredningen (och säkert mekaniken) måste ju vara värt mycket för en som vill köpa ett objekt och förädla den till mint condition. Karossdetaljerna (som i detta fallet är rostiga) är ju mycket lättare att få tag på än tex stolarna. Dekalerna har jag även sett på marknaden om man vill lägga en ny lack på den. Suck, vill ha!! För tillfället får det nog ändå räcka med en gammbil i garaget ;-) | |
| Den skulle man vilja plocka fram nu till våren! :-P | |
|
Synd bara att finansministern ville ha så mycket deg av en när man sålde förra huset. Det hade varit bättre att bidra till BNP med dom pengarna istället. Kimmo |
|
|
Trevliga bilar i tråden speciellt 02an:) skulle gärna köpt den men då blir den nog mest stående i garaget.Tror jag kört 40mil eller nåt på 2 säsonger med dubbelin. Men i morgon firas 1502an ner från liften med ett chassi som ger turbon en match.Samtidigt så känns det ok att lägga rökridåer i sommar med den vilket inte varit ok med en originalbil. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Trucker, du har inget garage hemma, du har ett P-hus :o) Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen än Alzhimers och glömma bort vart man ställt den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.