|
|
|
|---|---|
|
Detta gäller en 520 -00 Ska byta vevhusventilationen, skruvat bort allt på insuget? Kopplat bort alla el kontakter? men vi får inte bort möget fortfarande. Har tagit info från mekartipset och läst här på forumet men idag när vi skulle plocka isär så gick det inte plocka bort.Känns som att det är något på under sidan som håller fast i insuget...Hjäääälp. | |
| Strunta i att plocka bort insuget då , går lika bra att byta vv med insuget på plats ! | |
| kommer ju inte åt något där nere, ventilerna syns knappt och den andra slangarna är helt osynliga,kan man komma åt på undersidan kanske??? | |
|
Det sitter fast i motorn med en vad jag har för mig en 17mm mutter på sidan av motorn. Rakt under insuget. Janne |
|
|
Tack Janne Får kolla på det imorgon igen. |
|
| Finns det någon bild där man kan se hur det ser ut och vilken mutter det är? | |
|
Det skulle vara roligt att veta hur många vevhusventialtioner som har strulat i vinter och BMW går helt fritt från denna dåliga mögkonstruktion. Skam på dem! Det måste handla om tusentals bilar och de tjänar grova pengar på detta. Jag är färdig med BMW sk kvalité från slutet 90 och hela 2000talet. Svårmeckat skit också, ju nyare de är. Tacka vet jag bilar fram till mitten på nittotalet, det var kvalité och kostade inte en förmögenhet att göra vid! Förstod på inställningen och språket att du var från Landskrona, jag är själv född och uppvuxen där! Jag har inte kört med min E39´a på hela vintern orkar inte med att skiten fryser! Lycka till Sabbe, ge dig inte! |
|
|
Hej, du behöver inte ha loss insuget. Följ bara mektipset under "G-D-S". Gjorde detta jobb i höstas utan att ta loss insuget, är dock lite pill... Lycka till! |
|
|
Höganäs,När jag hämtade delarna i förra veckan så hade dem nio bilar på verkstaden Förenade Bil Malmö. Det är det ena efter det andra som strular.Och inte fan är det billigt. Men sen så har man svårt att byta bort E39 för att man blir så jäkla besviken när man sätter sig i en annan bil. Men jag ger mig aldrig. |
|
|
Tjena Håkan Har försökt följa det, men funkar inte riktigt då vi inte kommer åt grejer. |
|
|
Länk Nummer 9 på biden. Janne |
|
| hoganas-2007: håller helt med dig. ville ställa min bil också efter att den frusit gång nr 1 men behöver den i jobbet. Fixade bilen själv och reklamerade hela projektet som tog mig 15 timmar att fixa till bmw. Fick faktiskt ett bra svar från dom. | |
|
kamel2 Vad var svaret, allt annat än pengar är ett dåligt svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.