|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vill veta hur jag kommer åt justeringen som sitter på handbromsspaken? Vad behöver jag lossa för att komma åt den? E46 -04 Tacksam för svar!! | |
|
Hej, instruktioner finns under "gör-det-själv" länken! Länk //Micke |
|
|
Peta bort damasken runt handbromsen. Du borde nu se 2 vajrar med muttrar i ändarna lossa dessa så att du kan få ett mellan rum mellan muttrarna och plåtplatan. Tja! Jag har ingen synlig damask som nämns ovan, kan det skilja sig mellan olika årsmodeller? |
|
|
Justera handbromsen på justeringen på bromsbackarna istället, så får du bättre bromsverkan. Att justera på spaken blir inte bra. mvh stefan |
|
|
Tja Har redan varit vid backarna men spaken är fortfarande slapp. Bytt skivor belägg samt backar idag. Sjusterade kuggarna genom bulthålet tills att det var trögt(gjort det på flera andra bilar). Men spaken hela vägen upp samt att den tar alldeles för dåligt. Måste nå ut till vajrarna för att se om det är där det är slappt. Tacksam för svar!! |
|
| Du skall släppa på spakvajrarna innan du justerar backarna (speciellt om du bytt handbromsbackar osv), kanske så att du inte gjorde det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.