|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Andra märken är inte bättre tyvärr.... mvh/ Anders |
|
|
"Andra märken är inte bättre tyvärr...." Detta enkla fakum innebär också att BMW skulle (om man bara ville) kunna bättra på sitt anseende avsevärt gentemot andra tillverkare. Kostnaden skull vara minimal och vinsten stor i form av återupprättat förtroende för märket. mvh/ Anders |
|
|
Alex: Ville dela med mig av svaret. Jag kanske var lite spydig när jag skrev till bmw om minusgrader, men ville ha svar. Det intressanta i det hela är att de nu hänvisar att vv visst är skyddad mot kyla i viss mån om man läser svaret. Något jag inte uppfattat tidigare och också ställer mig frågande till. Det borde därmed finnas tre varianter. Den helt oskyddade (som jag trodde jag hade), en som är skyddad till viss del (som jag tydligen ska ha) samt den uppgraderade som där isolering tydligt syns på slangar etc. Mvh Martin |
|
| Andra märken ÄR bättre ! | |
|
Sanningen är den att felet troligen ligger i de Longlife intervaller som servicen är idag. En kompis till mej som har 30års erfarenhet som bilmekaniker ( Volvo,Audi,Vag,Egen) förklarade att ex Audi har ett problem med 2,0-2,4-2,7 motorerna där hydralspännaren för den kedja som fördelar kraften mellan de dubbla överliggande kamaxlarna kan tappa trycket pga igenslammande oljekanaler med påföljande motor ras !! Detta med longlife oljebytesintervallerna kommer troligen att leda till fler problem än bara de med VV som tråden handlar om. Men,och det är viktigt att påpeka så verkar VV problemet drabba BMW i större utsträckning än andra modeller och detta baserar jag på de kontakter jag har i form av bilmekaniker etc. Att andra märken drabbats de senaste vintrarna råder det inga tvivel om,men BMW är klart överrepresenterade i detta fack! När det så kommer till garantier/kundservice så verkar BMW själva klappa sej själv på bröstet och komma med för mej korkade förklaringar och förnekanden. Känner själv ingen trygghet gällande märket och då främst det man läst om här på AP ang fel och brister som inte ersatts av märkesrelaterade verkstäder. Funderar faktiskt på en Skoda Superb eller Scout. Garantierna är betyligt mer frikostiga och hållbarheten elektroniskt samt mekaniskt är långt bättre än ryktet här inne på AP låter. Har 5 referenser gällande de ovanstående modellerna och samtliga har inga problem med angivna fel som skrivits,dito VV. Priset är likaså fördelaktigare för dessa modeller och komforten ( har testat ) faller väl inom min egen ram för komfort/körglädje. Jag har ändå ägt 6 BMW bilar under loppet av 10 år,så jag har lite att jämnföra emot ;) Till sist vill jag i alla fall säga detta att AP är ett utav Sveriges förnämligaste märkes forum och jag hoppas det förblir så under många år framöver trots att BMW nu inte verkar tycka om sina kunder på samma sätt som förr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.