|
|
|
|---|---|
|
Har hört att det finns "clips" som man kan sätta på fjädrarna för att sänka bilen. Alltså nåt sorts spänne som man her fast på fjädern efter man tryckt ihop den så den stannar i det läget. Stämmer det? isåfall vet nån, nån adress där man kan beställa såna och hur mycket kan man sänka med såna?? // Pjäxan i pannrummet | |
|
Ja, det finns sådana "klipps" som du kallar det, dom er ut som ett vajerlås ungefär, och är ingat att rekomendera. Bilteama sålde sådanan saker innan, fast jag är inte säker på om dom har kvar det. Jag tycker du ska ta och fixa riktiga fjädrar i stället, det blir 100 gånger bättre. Ett alternativ, är att kapa av fjädern, men det är inte den bästa heller lösningen. Men om du nu ger dig på det, så tänk på att få till den avkapade sidans form som det såg ut från början. MVH Pelle cs4605 |
|
|
Skulle föreslå att köpa fjädrar, kostar max 2000:-. Blir bra, och du slipper kanske meka flera gånger pga massa strul.. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Okej...så dom dära "klippsen" fungerar inte bra eller? Grejjen är den att jag ska beställa styling för en massa tusen och har inte råd att köpa en säknings sats, så ja tänkte bara ha såna provisoriskt om man säger så. Ingen som vet hur mycket man kan sänka bilen med såna? // Pjäxan i pannrummet |
|
|
Varför inte göra det ordentligt, är det inte du som ska använda bilen? "Funktion före form".... eller vad det nu heter ? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Jodå det är jag som ska använda den. Men ja vill ha den fin direkt :) ...kanske vill lite väl mycket lite väl fort men men...så är det då man inte har pengar // Pjäxan i pannrummet |
|
|
Klippsen suger HÅRT! Skippa tanken! Så fort bilen guppar till glider de ner för fjädern, vilket kan resultera i att de kommer på samma sida av fjädern, vilket i sin tur innebär snedbelastning på den... inte bra. Ta ett extra jobb en helg och tjacka riktiga grejer i stället. Lycka till! H U M A N R A G E |
|
|
Okej det får väl ta å vänta då.. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.