AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.215

startproblem på min e39 528 -99

se
17
seidl82
528 ia touring -99
har en e39 528 -99 touring som ja har start problem med. när ja vrider på nyckeln händer inget ibland. väntar ett tag å då startar den. har kollat nere vid starten när den inte går igån å de kommer ingen ström dit. har testat med flera nycklar men ingen skillnad. någon som har någon lösning eller haft liknade problem
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej!
Ser att du har automat. Kan vara att växelväljaren inte riktigt ligger i "park" eller "neutral" då du inte får igång bilen. När du senare testar kan du stött till växelspaken lite och då hoppar bilen igång. Så kolla att växelväljaren ligger riktigt i läge nästa gång det händer.

Lycka till!!

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
se
17
seidl82
528 ia touring -99
har testat det med rört spaken fram å tillbaka men ingen skillnad tyvärr
se
17
seidl82
528 ia touring -99
finns de något startmotor relä
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ja, det finns ju något som åtminstone bryter manöverspänningen till startmotorn vid för låg spänning. Klick klick klick klick... låter det ju när batteriet är trött.
se
17
seidl82
528 ia touring -99
nu har jag undersökt de lite mer å de verkar som problemet sitter i givaren som känner av om P är i eller inte. men vet någon vart den sitter, tänkte nämligen bygla den för å se om problemet blir löst.
da
12
daniel_lid
530d touring --99
Min 530 d -99:a klickar bra när man vrider på nyckeln.. har bytt startmotor trodde det var det.. ,men klickandet kvarstår.. vart sitter relät någon stans??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.